Dentsu Aegis Network Polska reorganizuje zespoły Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi, Amnet i DDS w zintegrowany pion media & performance
  • 0
  • 2
29.06.2020

Dentsu Aegis Network Polska reorganizuje zespoły Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi, Amnet i DDS w zintegrowany pion media & performance

Zespoły mediowe i performance Dentsu Aegis Network Polska zostaną zorganizowane w czterech nowych działach. Zmiana ma pozwolić na zaoferowanie nowego podejścia do rozliczania rezultatów na podstawie wyniku osiągniętego w tradycyjnych mediach i Internecie. Zwiększa się też rola i decyzyjność client service.

Grupa zakłada podniesienie atrakcyjności oferty, przyspieszenie obsługi klientów i ich wyższą satysfakcję. Skład zespołów obsługujących klientów nie ulega zmianom. Pracami nowego pionu kieruje Rafał Wolnomiejski.

Powołanie pionu media & performance to naturalna kontynuacja kierunku wyznaczonego 2 lata temu. Grupa posiada pełnię kompetencji marketingowych i doradczych. Zamierza uprościć dostęp do nich klientom i zagwarantować im proste oraz skuteczne metody rozliczania rezultatów prac w modelu zintegrowanym. Integracja zespołów dotychczasowych brandów jest kolejnym logicznym działaniem, które przybliża nas do tego celu – mówi Sławomir Stępniewski, CEO Grupy w Polsce i regionie CEE.

Zmiana jest wynikiem kilku miesięcy przygotowań. W miejsce struktur dotychczasowych brandów zostają powołane zespoły:

  • Client service – to multidyscyplinarny zespół złożony z poszczególnych teamów klienckich, który utworzą client partnerzy i group account directorzy. Zespół ten jest odpowiedzialny za jakościową obsługę, terminowe realizowanie zapytań, merytoryczne wsparcie i partnerską rozmowę w zakresie rozwoju biznesu. Zarządzać nim będzie Izabela Sochacka jako client service managing director. Dotychczas pełniła rolę managing directora domu mediowego Carat. Wcześniej sprawowała także w Dentsu funkcje client partnera oraz group account directora. Jest doświadczonym managerem, ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zespołów zintegrowanych i w pracy z klientami z wielu branż. Wraz ze swoimi zespołami ma na koncie nagrody branżowe, m.in. Effie, Innovation, Mixx Awards, Golden Arrow czy IAB Creative Showcase.
  • Media performance – ten zespół będzie odpowiedzialny za procesy szczegółowego planowania i zakupu mediów, w tym realizację kampanii performance. W strukturze zespołu działać będzie również DDS – komórka badawczo-analityczna Dentsu. Szef zespołu to Artur Malinowski, media performance director. Jest związany z mediami od ponad dekady. Wcześniej w Grupie Dentsu pełnił rolę dyrektora zarządzającego iProspect i Carat Polska. Sprawował również funkcję new business & business development directora. Jest laureatem wielu nagród branżowych, m.in. złotego, srebrnego i brązowego Effie oraz Mixx Awards.
  • Investment & commercial – zespół zarządzający negocjacjami z mediami i partnerami. Do Grupy Dentsu Aegis dołącza doświadczony manager Arkadiusz Kawecki, który od sierpnia stanie na czele zespołu jako investment & commercial director. Ma 24 lata doświadczenia na rynku mediów i przez cały ten okres związany był ze spółkami z grupy WPP. Karierę rozpoczynał w 1995 r. jako media buyer w domu mediowym The Media Edge (obecnie Wavemaker). Od 2000 r. był odpowiedzialny za negocjacje telewizyjne agencji oraz zarządzanie działem TV. W latach 2004–2007 jako commercial director był zaangażowany w aktywne zarządzanie firmą w obszarach new businessu oraz nowych źródeł przychodów. Od 2007 r. do dzisiaj był związany z GroupM. W latach 2007–2016 odpowiadał za negocjacje telewizyjne GroupM, a od listopada 2016 r. jako commercial trading director zarządzał całym tradingiem GroupM. W 2019 r. sprawował nadzór nad organizacją pierwszej edycji konferencji marketingowo-technologicznej NextM.
  • New business – odpowiedzialny za koordynację przetargów i pozyskiwanie nowych kontraktów. Zarządza nim Tomasz Chojnecki jako new business director. Jest on managerem z ponad 20-letnią historią w Dentsu. Na wczesnym etapie kariery w Grupie rozwijał dział badań, tworzył narzędzia analityczne i optymalizacyjne oraz odpowiadał za negocjacje i warunki współpracy z dostawcami mediów jako dyrektor działu zakupów. W 2004 r. wprowadził na polski rynek dom mediowy Vizeum, którym zarządzał ponad 2 lata. Następnie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Carat oraz dyrektora ds. rozwoju Vizeum. Dwa lata temu stworzył zespół analityczny Dentsu Data Services. Przez większą część kariery zawodowej zajmował się rozwojem biznesu oraz pozyskiwaniem nowych klientów.

Nie zmienią się zespoły klienckie ani lista brandów naszej Grupy. Akcent położony będzie na dostarczanie klientom określonego rezultatu zarówno za pomocą mediów klasycznych, jak i digitalowych. Nie zmienią się też nasi client partnerzy i group account directorzy, jednak poszerzamy ich decyzyjność w zakresie wykorzystywania zasobów dostępnych w ramach Grupy.

Wierzę, że dzięki temu będziemy w stanie lepiej i szybciej obsłużyć naszych klientów, zaoferować pełne portfolio naszych usług i kompetencji. Ponieważ poszerzamy decyzyjność i zakres możliwości naszego client service oraz integrujemy zespoły w nowych jednostkach, likwidujemy rolę managing directorów poszczególnych brandów – mówi Rafał Wolnomiejski, szef pionu media & performance.

Z Grupy zdecydowały się odejść Anna Jarosz-Badziak, dotychczasowa managing director domu mediowego Vizeum i Beata Dąbrowska – dotychczasowa szefowa zespołu Amplifi.

Powołanie nowych zespołów ma być pierwszym krokiem w budowie nowego modelu obsługi klientów i świadczenia usług. Dalsze etapy obejmować będą standaryzację procesów, integrację zespołów i automatyzację narzędzi.

  • 2
Dentsu Aegis Network Polska

Arkadiusz Kawecki, Dentsu Aegis Network Polska

Tomasz Chojnecki, Dentsu Aegis Network Polska

29 czerwca 2020

28 czerwca 2020