„Dekalog walki z dezinformacją” – drugi etap kampanii „Rzeczpospolitej”
  • 0
  • 4
23.07.2020

„Dekalog walki z dezinformacją” – drugi etap kampanii „Rzeczpospolitej”

„Rzeczpospolita” tworzy „Dekalog walki z dezinformacją”. W ramach drugiej odsłony kampanii „Odporni na dezinformację” opracowano 10 reguł ułatwiających rozpoznanie fałszywych, zmanipulowanych treści. Od najbliższego czwartku w „Rzeczpospolitej” i na RP.pl będą się ukazywać wywiady rozwijające każdy z punktów dekalogu. Wśród rozmówców znaleźli się m.in. Jakub Bierzyński, prof. Jerzy Bralczyk, Dorota Gawryluk i Edwin Bendyk.

Druga odsłona kampanii ma wymiar edukacyjny. Jej centralnym punktem jest „Dekalog walki z dezinformacją”, czyli 10 reguł, którymi powinni kierować się odbiorcy, aby świadomie korzystać z informacji. Każda z zasad została opracowana w formie wywiadu z wybitnym ekspertem z zakresu medioznawstwa, dziennikarstwa, językoznawstwa czy filozofii. Z Dorotą Gawryluk zostanie poruszony temat weryfikowania informacji, a Jerzy Bralczyk przypomni wszystkim, jak ważne jest myślenie o tym, co chcemy powiedzieć.

Od najbliższego czwartku co tydzień w „Rzeczpospolitej” i na RP.pl będzie publikowana nowa rozmowa rozwijająca kolejne punkty z dekalogu. Każdy z wywiadów to analiza niebezpiecznego zjawiska, jakim są fake newsy oraz zbiór porad uczulających czytelnika na fałszywe informacje.

– Kampania „Odporni na dezinformację” wystartowała w maju. Jest to nasza odpowiedź na problem fake newsów, których ilość drastycznie wzrosła w szczytowym okresie pandemii koronawirusa. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie niebezpieczeństw, jakie wiążą się z udostępnianiem tego typu informacji
– mówi Cezary Piernikowski, dyrektor marketingu „Rzeczpospolitej”.

Pierwszy, wizerunkowy etap działań opierał się na trzech hasłach odwołujących się do najbardziej powszechnych źródeł i przyczyn powstawania fake newsów:

  • Komentarze z forum czy komentarze ekspertów?
  • Znajomość fejków czy znajomość faktów?
  • Opinie szerowane czy opinie szanowane?

Koncepcję kampanii opracował dział marketingu Gremi Media. On również zajmuje się jej realizacją.

  • 4
„Dekalog walki z dezinformacją” – drugi etap kampanii „Rzeczpospolitej”

„Dekalog walki z dezinformacją” – drugi etap kampanii „Rzeczpospolitej”

„Rzeczpospolita”

„Rzeczpospolita” przestrzega przed fake newsami

 

23 lipca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.07.2020

Wakacje od epidemii, czyli Polacy coraz mniej boją się koronawirusa

40 proc. konsumentów w Polsce zamierza w najbliższym czasie zatrzymać się w hotelu. To oznacza wzrost o 3 p.p. w ciągu dwóch tygodni i trzeci wynik w Europie. Podróż pociągiem planuje 47 proc. Polaków, czyli najwięcej spośród mieszkańców osiemnastu badanych krajów. O 6 p.p. spadł opracowany przez firmę doradczą Deloitte indeks niepokoju konsumentów związanego z Covid-19. Utrzymuje się on na poziomie -11 proc.