Lidl na TikToku – debiut - Marketing przy Kawie
Debiut sieci Lidl na TikToku pod opieką Space Cat Industries
  • 0
  • 1
5.08.2024

Debiut sieci Lidl na TikToku pod opieką Space Cat Industries

Przetarg firmy Lidl Polska wygrała agencja Space Cat Industries. Stała współpraca obejmuje stworzenie oraz prowadzenie profilu marki na TikToku, w tym influencer marketing oraz planowanie i zakup mediów na tej platformie.

Dotychczas Lidl na TikToku nie prowadził własnego profilu. Był jednak obecny na platformie dzięki działaniom w ramach influencer marketingu.

Proces przetargowy rozpoczął się na początku 2024 r., a jego rozwiązanie nastąpiło w czerwcu. Współpraca z agencją obejmuje:

  • strategię,
  • kreację,
  • produkcję treści,
  • relacje z twórcami,
  • moderację,
  • zarządzanie mediami.

Premierowa publikacja na profilu Lidla na TikToku miała miejsce 3 sierpnia. Poprzedziła ją kampania teaserowa, w której zaprezentowano zarysy sylwetek dwójki twórców pełniących rolę ambasadorów profilu.

Strategia komunikacji Lidl Polska na TikToku uwzględnia kilka kluczowych obszarów dla marki. Jednym z nich jest Kuchnia Lidla, która będzie miała swoich stałych przedstawicieli na TikToku. W role gospodarzy wcielą się Coocharz oraz Wszamto, znani foodtokowej społeczności.

Zaskoczeniem jest jednak dwójka kolejnych ambasadorów, którzy wcielą się w role pracowników sklepu

Są to:

  • Marta Zgutczyńska (Zguta), która wcześniej na swoim prywatnym profilu odgrywała pracownika konkurencyjnego dyskontu.
  • Miłosz Muzioł (milosz_muziol), znany z charakterystycznego głosu, który wciela się w rolę ciotki.

Ich zadaniem jest ukazanie rozrywkowej strony marki i podkreślenie przyjemności robienia zakupów w sklepie. Ta czwórka ambasadorów będzie regularnie występować w materiałach na profilu Lidla.

– To przywilej prowadzić komunikację na TikToku takiego brandu jak Lidl Polska. Praca nad strategią oraz kreacją to wielomiesięczny proces, który pozwolił nam, jako agencji, zrozumieć markę i jej potrzeby. Wspólnie z klientem wypracowaliśmy strategię komunikacji, dostosowaną do platformy kreację oraz mieszany model produkcji treści. Część materiałów powstaje na planach zdjęciowych, a część realizują sami twórcy. Dzięki temu zachowujemy zarówno wysoką jakość produkowanych treści, jak i elastyczność, co jest istotne z punktu widzenia prowadzenia komunikacji na TikToku – mówi Roman Terelak, VP agencji Space Cat Industries.

W ramach kampanii launchującej pod nazwą „Tydzień Lidlowy na TikToku” marka przygotowała aktywację Lidl Hunt

Jej gospodarzem jest influencer Łatwogang. Codziennie od 5 do 10 sierpnia ukrywa w jednym ze sklepów Lidl nagrodę w postaci karty podarunkowej o wartości 1 tys. zł. Aby odgadnąć, gdzie znajduje się nagroda, należy w materiałach na profilu marki na TikToku odnaleźć rebus, rozwiązać go, a następnie jako pierwszy pojawić się we wskazanym miejscu. Dodatkowo marka Lidl przygotuje niespodzianki dla wszystkich użytkowników, którzy wejdą w interakcję z profilem. Finał kampanii zaplanowany jest na 10 sierpnia.

  • 1
Lidl na TikToku

Przetarg Lidl Polska wygrała agencja Space Cat Industries

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

5 sierpnia 2024

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
5.08.2024

Projektowanie prezentacji: Czy AI wystarczy? – bezpłatny webinar

Gdy dostęp do AI stał się powszechny, a kolejne aplikacje prześcigają się w coraz to nowszych i spektakularnych możliwościach jej wykorzystania, trudno oprzeć się pokusie używania jej w jak największym stopniu. Jednak, po początkowym okresie ekscytacji potencjałem AI w generowaniu treści tekstowych i graficznych, zaczynamy dostrzegać coraz więcej istotnych wad. Czy do projektowania prezentacji wystarczy dobra aplikacja?

2 sierpnia 2024