- 0
- 1
Debiut sieci Lidl na TikToku pod opieką Space Cat Industries
Przetarg firmy Lidl Polska wygrała agencja Space Cat Industries. Stała współpraca obejmuje stworzenie oraz prowadzenie profilu marki na TikToku, w tym influencer marketing oraz planowanie i zakup mediów na tej platformie.
Dotychczas Lidl na TikToku nie prowadził własnego profilu. Był jednak obecny na platformie dzięki działaniom w ramach influencer marketingu.
Proces przetargowy rozpoczął się na początku 2024 r., a jego rozwiązanie nastąpiło w czerwcu. Współpraca z agencją obejmuje:
- strategię,
- kreację,
- produkcję treści,
- relacje z twórcami,
- moderację,
- zarządzanie mediami.
Premierowa publikacja na profilu Lidla na TikToku miała miejsce 3 sierpnia. Poprzedziła ją kampania teaserowa, w której zaprezentowano zarysy sylwetek dwójki twórców pełniących rolę ambasadorów profilu.
Strategia komunikacji Lidl Polska na TikToku uwzględnia kilka kluczowych obszarów dla marki. Jednym z nich jest Kuchnia Lidla, która będzie miała swoich stałych przedstawicieli na TikToku. W role gospodarzy wcielą się Coocharz oraz Wszamto, znani foodtokowej społeczności.
Zaskoczeniem jest jednak dwójka kolejnych ambasadorów, którzy wcielą się w role pracowników sklepu
Są to:
- Marta Zgutczyńska (Zguta), która wcześniej na swoim prywatnym profilu odgrywała pracownika konkurencyjnego dyskontu.
- Miłosz Muzioł (milosz_muziol), znany z charakterystycznego głosu, który wciela się w rolę ciotki.
Ich zadaniem jest ukazanie rozrywkowej strony marki i podkreślenie przyjemności robienia zakupów w sklepie. Ta czwórka ambasadorów będzie regularnie występować w materiałach na profilu Lidla.
– To przywilej prowadzić komunikację na TikToku takiego brandu jak Lidl Polska. Praca nad strategią oraz kreacją to wielomiesięczny proces, który pozwolił nam, jako agencji, zrozumieć markę i jej potrzeby. Wspólnie z klientem wypracowaliśmy strategię komunikacji, dostosowaną do platformy kreację oraz mieszany model produkcji treści. Część materiałów powstaje na planach zdjęciowych, a część realizują sami twórcy. Dzięki temu zachowujemy zarówno wysoką jakość produkowanych treści, jak i elastyczność, co jest istotne z punktu widzenia prowadzenia komunikacji na TikToku – mówi Roman Terelak, VP agencji Space Cat Industries.
W ramach kampanii launchującej pod nazwą „Tydzień Lidlowy na TikToku” marka przygotowała aktywację Lidl Hunt
Jej gospodarzem jest influencer Łatwogang. Codziennie od 5 do 10 sierpnia ukrywa w jednym ze sklepów Lidl nagrodę w postaci karty podarunkowej o wartości 1 tys. zł. Aby odgadnąć, gdzie znajduje się nagroda, należy w materiałach na profilu marki na TikToku odnaleźć rebus, rozwiązać go, a następnie jako pierwszy pojawić się we wskazanym miejscu. Dodatkowo marka Lidl przygotuje niespodzianki dla wszystkich użytkowników, którzy wejdą w interakcję z profilem. Finał kampanii zaplanowany jest na 10 sierpnia.
- 1