Danone wprowadza międzynarodową organizację HR z siedzibą w Polsce
  • 0
  • 0
17.05.2018

Danone wprowadza międzynarodową organizację HR z siedzibą w Polsce

Danone tworzy międzynarodową organizację HR. Przejmie ona odpowiedzialność za zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie na ośmiu rynkach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Północnej. Siedzibą nowej organizacji jest Polska, która jest strategicznym rynkiem dla firmy. Rolę dyrektora HR dla regionu Polska, kraje bałtyckie i nordyckie obejmuje Magdalena Dybska-Tabor.

Zmiana ma wzmacniać współpracę między krajami, rozwijać różnorodność i zarządzanie zmianą. Umożliwi też skuteczniejsze wspieranie spółek w realizacji strategii biznesowej, której przyświeca misja niesienia zdrowia przez żywność. Ponadto zmiana otwiera pracownikom nowe możliwości rozwoju i ścieżek kariery w ramach spółek Danone w ośmiu krajach.

Strategia realizowana przez nową organizację ma być dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z krajów. Jednocześnie będzie korzystać z doświadczeń różnych rynków.

Organizacja, którą tworzy ponad 80 ekspertów z różnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, skupia następujące funkcje:

  • kadry i płace,
  • wynagrodzenia i świadczenia,
  • szkolenia i rozwój,
  • działania na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa,
  • zarządzanie różnorodnością i zmianą,
  • mobilność międzynarodowa,
  • HR biznes partner,
  • działania w zakresie budowania wizerunku marki Danone na rynku pracy.

Zespół ten będzie pracować na rzecz wszystkich spółek firmy w Polsce, w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz w krajach nordyckich (Dania, Norwegia, Szwecja, Finlandia). Łącznie to przeszło 3500 pracowników funkcjonujących w 24 lokalizacjach (15 biur i 9 fabryk), 8 krajów i  8 różnych języków.

W ostatnich latach Polska stała się także siedzibą centrów usług wspólnych, takich jak IT, finanse oraz centrum korporacyjne. Pracują one na rzecz grupy spółek Danone w wielu częściach Europy, a nawet świata.

Firma stawia również na rozwój eksportu swoich produktów, które powstają w Polsce. Serki i jogurty z fabryki w Bieruniu trafiają do ponad 20 krajów w Europie i USA. Produkty dla niemowląt i małych dzieci z fabryki Nutricia w Opolu są natomiast eksportowane do przeszło 80 krajów na 5 kontynentach.

17 maja 2018