Daniel Obajtek zwycięzcą rankingu prezesów influencerów biznesu
  • 0
  • 6
22.11.2021

Daniel Obajtek zwycięzcą rankingu prezesów influencerów biznesu

Według rankingu prezesów influencerów biznesu za rok 2021 największą społeczność zgromadził Daniel Obajtek. Prezes PKN Orlen ma blisko 85 tys. obserwujących na Facebooku. Wyprzedził Juliena Ducarroza (Orange Polska), który ma blisko 2 tys. obserwujących na Twitterze i Marcina Czyczerskiego (CCC) z blisko 8 tys. obserwujących na LinkedIn.

Ranking przedstawia działalność w przestrzeni internetowej prezesów 100 największych firm obecnych na polskim rynku. Pod uwagę brano ich popularność w serwisach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Była ona mierzona przez liczbę polubień i/lub obserwacji.

Profile zwycięzców:


Daniel Obajtek zwycięzcą rankingu prezesów influencerów biznesu      

Najważniejsze wnioski z tegorocznego rankingu prezesów:

  • W pierwszej dziesiątce dominują prezesi firm przemysłowych (PKN Orlen, KGHM, Shell, Toyota, Can-Pack), związanych z nowymi technologiami i e-commerce (Orange Polsak, P4, Allegro).
  • Daniel Obajtek wyprzedził konkurentów dzięki dużej społeczności na Facebooku, ale także aktywności na wszystkich najważniejszych platformach (oprócz LinkedIn): Facebooku, Instagramie i Twitterze.
  • Większość prezesów, poza kilkoma z czołówki, ogranicza swoją aktywność wyłącznie do serwisu LinkedIn, skupiającego się na kontaktach biznesowych.
  • Aż połowa prezesów 100 największych firm w Polsce nie jest aktywna w żadnym serwisie społecznościowym. Tracą tym samym możliwość budowania marki osobistej wśród szerszego grona odbiorców.

Metodologia:

Ranking został stworzony na podstawie rankingu: „Najwięksi 2021” serwisu Money.pl (Money.pl/ranking-firm/2021/). Pod uwagę wzięto 100 największych firm w Polsce – zgodnie z metodologią Money.pl. W rankingu uwzględnione są jedynie nazwy firm.

Na podstawie informacji zawartych na oficjalnych stronach WWW lub na portalach służących do weryfikacji KRS czy struktur organizacji weryfikowano, kto jest prezesem danej firmy. Jeżeli nie udało się ustalić, kto jest prezesem lub firma miała kilku członków zarządu, nie wliczano takich przypadków do rankingu.

Kolejnym elementem, po ustaleniu prezesa, była weryfikacja, czy ma on konta w mediach społecznościowych. Weryfikowano to za pośrednictwem:

  • wyszukiwarek wewnątrz danych kanałów,
  • wyszukiwarki Google (imię + nazwisko + nazwa kanału),
  • struktury organizacji na LinkedIn,
  • oznaczeń prezesa w oficjalnych kanałach danej firmy.

Jeżeli po zastosowaniu powyższej metodologi nie udało się ustalić, czy dany prezes jest obecny w danym serwisie lub nie było to jasne, nie było to wliczane do rankingu. Dodatkowo nie brano pod uwagę profili prywatnych, np. w serwisie Facebook.

W przypadku wątpliwości dotyczących przyporządkowania profili w mediach społecznościowych do poszczególnych osób kluczowych lub uwag na temat firmy sporządzone zostały dodatkowe informacje. Zawarto je w ostatniej kolumnie zestawienia.

Zebrane dane są aktualne na 18.11.2021 r.

ImięNazwiskoFirmaScoring
DanielObajtekPolski Koncern Naftowy Orlen SA GK134454
JulienDucarrozOrange Polska SA GK9596
MarcinCzyczerskiCCC SA GK7758
Jean-MarcHarionP4 Sp. z o.o.7208
MarcinChludzińskiKGHM Polska Miedź SA GK6951
PiotrDziwokShell Polska sp. z o.o5652
FrancoisNuytsGrupa Allegro sp. z o.o.; Poznań5379
JacekPawlakToyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o.4745
RobertoVillaquiranGrupa CanPack SA4591
KrzysztofPawińskiGrupa Maspex3736
TareckOuaibiCarrefour Polska sp. z o.o.3401
TomaszZdzikotPoczta Polska SA GK2977
HannaOsetek-PasquetGrupa Also w Polsce2808
TimothyManuelRenault Polska sp. z o.o.2730
OlgierdCieślikTotalizator Sportowy sp. z o.o.2642
AdamGóralAsseco Poland SA GK2518
KonradPokutyckiBSH Sprzęt Gosp. Domowego sp. z o.o.2168
Francois-XavierMahotGrupa Żywiec SA GK; Żywiec2072
PiotrSucharskiGrupa Neuca SA2045
BenoitLheureuxAuchan Polska sp. z o.o.1940
KarinSköldIkea Retail1720
MichałCiszekCircle K Polska sp. z o.o.1522
KatarzynaByczkowskaBasf Polska sp. z o.o.1396
FrédéricFarocheVeolia1389
RobertRękasPSH Lewiatan GK1222
AndreasMaierhoferT-Mobile Polska SA1173
BogdanKucharskiBP Europa SE1170
TomaszHincGrupa Azoty SA GK1111
MarcinPióroCinkciarz.pl sp. z o.o.990
JohnMcginleyMowi sp. z o.o.; Duninowo916
LuisAmaralEurocash SA GK735
PavelŠolcVolkswagen Group Polska sp. z o.o686
RafałRudzińskiGrupa Bosch w Polsce620
KrzysztofSzwedkowiczZF Automotive Systems Poland sp. z o.o.; Częstochowa557
JózefKubicaPGL Lasy Państwowe522
IwonaWaksmundzka-OlejniczakEnerga SA GK478
IgorTikhonovKompania Piwowarska451
WojciechDąbrowskiPGE Polska Grupa Energetyczna GK SA392
PawełMajewskiPGNiG SA GK384
RafałPietrasinaAnwim345
JanuszStrokaNetto322
TomaszRogalaPolska Grupa Górnicza SA GK304
ArturPopkoBudimex SA GK299
JacekDziełakAnimex Foods sp. z o.o. sp.k.239
RyszardTomaszewskiTesco (Polska) sp. z o.o.230
JoannaCzynsz-PiechowiakGrupa Saint-Gobain w Polsce197
MaciejOleksowiczInter Cars SA GK189
DietmarMnichVolkswagen Poznań sp. z o.o.185
MarekMaruszakRossmann Supermarkety Drogeryjne Polska sp. z o.o.25
ZbigniewWarmuzGrupa Kapitałowa Synthos SA21
KyungWook SuhSamsung Electronics Polska sp. z o.o.1
  • 3
Daniel Obajtek zwycięzcą rankingu prezesów influencerów biznesu – 85 tys. obserwujących na FB

Daniel Obajtek zwycięzcą rankingu prezesów influencerów biznesu – 85 tys. obserwujących na FB

Julien Ducarroz (Orange Polska), II miejsce – blisko 2 tys. obserwujących na Twitterze

Marcin Czyczerski (CCC), III miejsce – blisko 8 tys. obserwujących na LinkedIn

22 listopada 2021

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
22.11.2021

Raport „PR to nie propaganda”, czyli Związek Firm Public Relations na straży wizerunku branży PR i etosu pracy PR-owców

Związek Firm Public Relations po raz kolejny zabiera głos w sprawie wizerunku branży PR. Wspólnie z Instytutem Monitorowania Mediów, firmą analityczno-badawczą Zymetria, a także przedstawicielami agencji członkowskich ZFPR przygotował raport. Pokazuje w nim, na czym polega istota PR-u, a czym na pewno on nie jest, choć często określenia takie jak „czarny PR” czy „polityczna zagrywka PR-owa” pojawiają się w dyskursie społecznym.