- 1
- 1
Daj z siebie 1,5%. Prosty gest, a jak pomaga! – zachęca Fundacja Rak’n’Roll
Kampania „Daj z siebie 1,5%” zachęca do przekazania swojego 1,5% podatku na rzecz Fundacji Rak’n’Roll.
Pierwsza edycja kampanii „Daj z siebie 1,5%”, uruchomiona w 2024 r., czerpała inspirację z kulturowej obsesji na punkcie „dawania z siebie 100%”. Jej przekaz był prosty: żeby pomóc, nie trzeba być na pełnych obrotach – wystarczy 1,5%.
Hasło tegorocznej kampanii zostało wzbogacone o claim „Prosty gest, a jak pomaga”
Komunikat wizualny wzbogacono o mnogość gestu małego palca, który symbolizuje niewielkie, lecz znaczące wsparcie. Podobnie jak przy pozostałych kampaniach Fundacji siłą komunikacji jest również wyjątkowa tonalność. Koncentruje się na ukazywaniu siły i wzmocnienia, unika natomiast eksponowania bólu i cierpienia.
– Fundacja Rak’n’Roll przez lata wypracowała swój charakterystyczny styl: lekki, humorystyczny i rebel. Dlatego także tym razem chcieliśmy podtrzymać tradycję i skupić się nie na chorobie, ale na sile prostego gestu, którym każdy może tak bardzo pomóc. Być charakterystycznym, być rebel, być Rak’n’Rollem w najlepszej formie – mówi Robert Kubicki, senior copywriter Saatchi & Saatchi.
Kampania potrwa do końca kwietnia. W jej ramach powstało 60-sekundowe wideo, krótsze formy oraz materiały do social mediów. Kampania prowadzona jest w internecie (display, social media) i na nośnikach reklamy zewnętrznej (digital OOH). Zaplanowano też dodatkowe aktywacje działania PR oraz współpracę z influencerami.
Kampania „Daj z siebie 1,5%. Prosty gest, a jak pomaga” jest kolejnym wspólnym projektem Fundacji Rak’n’Roll i agencji Publicis Groupe. Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię, koncept kreatywny, nadzór produkcyjny oraz koordynację prac. Zenith zaplanował i zakupił media, Prodigious zrealizował udźwiękowienie. Spot wyprodukowała Papaya Films, a wyreżyserował go Daniel Jaroszek.
Postprodukcją zajęło się Vein Postproduction. Zdjęcia do spotu zrealizowała Paulina Kowol. Kampanie Fundacji Rak’n’Roll na przestrzeni ostatnich pięciu lat zdobyły nagrody w konkursach Effie, KTR, Innovation i IAB Mixx Awards.
- 1