- 2
- 1
„Czy to czas, by razem czytać?” – ogólnopolska kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0
W ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, radiowych, internecie oraz w komunikacji miejskiej w wybranych miastach w Polsce wystartowała świąteczna kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0).
Kampania „Czy to czas, by razem czytać?” prowadzona jest na nośnikach elektronicznych w komunikacji miejskiej w 16 miastach wojewódzkich w Polsce w autobusach, tramwajach. W Warszawie także na nośnikach w metrze oraz wybranych kolejach podmiejskich. Piętnastosekundowe animacje emitowane są w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych oraz kanałach własnych NPRCz 2.0 w Internecie.
Animowany spot przypomina, że książki towarzyszą nam podczas Świąt Bożego Narodzenia
Są dobrym sposobem na wspólne rodzinne spędzanie czasu w domu, elementem naszej tradycji. Świąteczna promocja NPRCz 2.0 oraz czytania potrwa do końca 2022 r.
Głównym elementem kolejnej odsłony kampanii jest książka, która towarzyszy nam w sytuacjach związanych z przygotowaniem i przeżywaniem Bożego Narodzenia. Mowa o wyborze prezentów, przyrządzaniu potraw, świątecznych porządkach czy składaniu życzeń. W kampanii podkreślono, że święta to szczególny okres spotkań i refleksji. Warto znaleźć w nim czas na książkę.
Komunikację i promocję NPRCz 2.0 koordynuje Narodowe Centrum Kultury. Koncepcja kreatywna świątecznej animacji została przygotowana przez agencję Punchline. Tak jak w poprzednich kampaniach NPRCz 2.0 oparta jest na grze słownej z partykułą pytającą „czy”. Jest ona logotypem NPRCz 2.0 oraz jednocześnie pierwszą sylabą wyrazu „czytanie”.
Równolegle ze świąteczną kampanią trwają inne aktywności promocyjne NPRCz 2.0 w internecie
Działania te obejmują m.in. różnorodne aktywności w mediach społecznościowych, realizowane z influencerami i liderami opinii. Mają formę literackich i czytelniczych wyzwań pod hasłem #czytamznprcz2.0. Promują czytanie w okresie okołoświątecznym, zwłaszcza wśród najmłodszych.
Kampania w mediach społecznościowych prowadzona jest w kanałach własnych NPRCz 2.0 oraz w mediach influencerów. W szczególności na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTube.
- 1