„Czy to czas, by razem czytać?” – ogólnopolska kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0
  • 2
  • 1
28.12.2022

„Czy to czas, by razem czytać?” – ogólnopolska kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0

W ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, radiowych, internecie oraz w komunikacji miejskiej w wybranych miastach w Polsce wystartowała świąteczna kampania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0).

Kampania „Czy to czas, by razem czytać?” prowadzona jest na nośnikach elektronicznych w komunikacji miejskiej w 16 miastach wojewódzkich w Polsce w autobusach, tramwajach. W Warszawie także na nośnikach w metrze oraz wybranych kolejach podmiejskich. Piętnastosekundowe animacje emitowane są w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych oraz kanałach własnych NPRCz 2.0 w Internecie.

Animowany spot przypomina, że książki towarzyszą nam podczas Świąt Bożego Narodzenia

Są dobrym sposobem na wspólne rodzinne spędzanie czasu w domu, elementem naszej tradycji. Świąteczna promocja NPRCz 2.0 oraz czytania potrwa do końca 2022 r.

Głównym elementem kolejnej odsłony kampanii jest książka, która towarzyszy nam w sytuacjach związanych z przygotowaniem i przeżywaniem Bożego Narodzenia. Mowa o wyborze prezentów, przyrządzaniu potraw, świątecznych porządkach czy składaniu życzeń. W kampanii podkreślono, że święta to szczególny okres spotkań i refleksji. Warto znaleźć w nim czas na książkę.

 

Komunikację i promocję NPRCz 2.0 koordynuje Narodowe Centrum Kultury. Koncepcja kreatywna świątecznej animacji została przygotowana przez agencję Punchline. Tak jak w poprzednich kampaniach NPRCz 2.0 oparta jest na grze słownej z partykułą pytającą „czy”. Jest ona logotypem NPRCz 2.0 oraz jednocześnie pierwszą sylabą wyrazu „czytanie”.

Równolegle ze świąteczną kampanią trwają inne aktywności promocyjne NPRCz 2.0 w internecie

Działania te obejmują m.in. różnorodne aktywności w mediach społecznościowych, realizowane z influencerami i liderami opinii. Mają formę literackich i czytelniczych wyzwań pod hasłem #czytamznprcz2.0. Promują czytanie w okresie okołoświątecznym, zwłaszcza wśród najmłodszych.

Kampania w mediach społecznościowych prowadzona jest w kanałach własnych NPRCz 2.0 oraz w mediach influencerów. W szczególności na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTube.

  • 1
„Czy to czas, by razem czytać?”

„Czy to czas, by razem czytać?”

28 grudnia 2022

27 grudnia 2022