Czy posiadanie stało się sensem naszego życia? – pyta ING BŚ w kampanii konta oszczędnościowego
  • 1
  • 0
11.01.2019

Czy posiadanie stało się sensem naszego życia? – pyta ING BŚ w kampanii konta oszczędnościowego

ING Bank Śląski rozpoczął kampanię reklamową konta oszczędnościowego. Zachęca w niej do rozmowy na ważny społecznie temat nadmiernej konsumpcji. Kampania ruszyła 25 grudnia.

Inspiracją były badania dotyczące konsumpcji w Polsce. Wynika z nich, że nadal większość z nas kupuje pod wpływem impulsu. Ponad połowa badanych przyznaje, że kupuje rzeczy tylko dlatego, że są w promocji lub okazyjnej cenie. 68% zdarza się to przynajmniej raz w miesiącu [1].

Z drugiej strony wzmacnia się trend „mniej znaczy więcej”. W modzie zaczynają być różne formy ograniczania posiadanych rzeczy, np. na rzecz współdzielenia. 36,7% z nas jest w stanie odmówić sobie czegoś, żeby w dłuższej perspektywie zyskać więcej [2].

W taki właśnie nabierający znaczenia trend świadomego konsumowania chcemy wpisać markę ING – mówi Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową.

Sytuacja finansowa Polaków od kilku lat systematycznie się poprawia. Bezrobocie jest niskie, a wynagrodzenia rosną w relatywnie szybkim tempie około 7% rocznie. Mimo to skłonność do oszczędzania Polaków pozostaje bardzo niska.

Jak pokazuje „Finansowy barometr ING”, 62% Polaków zgodziło się ze stwierdzeniem, że „pieniądze są po to, żeby je wydawać”. Z kolei 44% potwierdziło, że „na dłuższą metę większą satysfakcję przynosi wydawanie niż oszczędzanie pieniędzy”.

To nie jest kampania przeciw kupowaniu, ale promująca odpowiedzialne i przemyślane zakupy, bo taka postawa daje wymierną korzyść: oszczędności. Liczymy, że podsumowanie spotu przez Marka Kondrata – „czy posiadanie stało się sensem naszego życia” – skłoni Polaków do refleksji: co jest nam naprawdę potrzebne i na czym polega konsumencka odpowiedzialność – dodaje Barbara Pasterczyk.

Kampania prowadzona jest w telewizji, na outdoorze (wielkoformatowe nośniki w całej Polsce) oraz w Internecie. Przygotowała ją agencja Brain. Media zakupił Mullen Lowe Media Hub.

[1] Badanie przeprowadzone metodą CAWI na panelu Ariadna na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej N=1057 osób, 30.11 – 3.12.2018 r.
[2] Karty trendów, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii – czerwiec 2018 r.

11 stycznia 2019