Czy płeć sprzedawców ma znaczenie? – raport Programu Jakość Obsługi
  • 0
  • 0
20.04.2012

Czy płeć sprzedawców ma znaczenie? – raport Programu Jakość Obsługi

Stereotypy nadal działają na klientów, którzy wciąż dzielą branże na typowo kobiece lub męskie i mają konkretne preferencje co do płci sprzedawców – wynika z raportu Programu Jakość Obsługi.

Warsztat samochodowy, salon motoryzacyjny, sklepy AGD RTV, komputerowe czy banki i firmy ubezpieczeniowe to miejsca, w których klienci niechętnie korzystają z obsługi kobiet. Wyniki badania pokazują, że w niektórych branżach płeć obsługi ma naprawdę ogromne znaczenie.  

Okazuje się, że w większości badanych branż preferencje co do obsługi są bardzo podobne u klientów obojga płci. Prawie tyle samo kobiet i mężczyzn woli kobiety w salonach fryzjerskich, w sklepach spożywczych oraz drogeriach i perfumeriach. Aż 62% klientek i 68% klientów zdecydowanie woli też trafić do lekarki, a nie lekarza, a w aptece do farmaceutki.

Gdzie jeszcze mężczyźni chcą być obsługiwani przez kobiety? Siedmiu na dziesięciu przyznaje, że w hotelach i biurach podróży, a ośmiu na dziesięciu – w restauracjach i kawiarniach. Najmniej, i to klientom obojga płci, odpowiadają sprzedawczynie w firmach z branży AGD, RTV, komputery, multimedia (tylko 6% woli obsługę kobiet) oraz motoryzacja (4%).

Zdecydowana większość klientów widzi mężczyzn w roli mechaników i speców od motoryzacji oraz sprzętu elektronicznego, AGD RTV czy komputerów. Z kolei męska obsługa nie jest raczej preferowana w firmach z branży kosmetycznej, w spa, salonach fryzjerskich, sklepach odzieżowych i obuwniczych, salonach jubilerskich oraz sklepach spożywczych.

Za to w sprawach finansowych i ubezpieczeniowych 6 na 10 klientek i tyle samo klientów szuka porady mężczyzny. Co ciekawe, zdecydowana większość klientów, chcąc kupić odzież lub kosmetyki, zwraca się do sprzedających je kobiet. Aż 60% klientek woli jednak męską obsługę w restauracjach, pizzeriach i kawiarniach.

  • 2

20 kwietnia 2012

Reklama
Reklama