Czworo Polaków w jury kategorii specjalnych Effie Europe 2019
  • 0
  • 0
9.09.2019

Czworo Polaków w jury kategorii specjalnych Effie Europe 2019

Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA) ogłosiło skład jury Effie Europe 2019, kategorii specjalnych – Marketing & Business Solutions, Best of the Best, Positive Change, a także Grand Jury. Na listach znalazło się czworo przedstawicieli Polski.

  • W jury kategorii Marketing & Business Solutions Effie Europe 2019 zasiądzie Szymon Gutkowski, managing director DDB.
  • Urszula Uchańska, head of marketing & marketing leader PH Philips CEE, oceniać będzie zgłoszenia w Best of the Best Europe.
  • Mirella Panek-Owsiańska, współzałożycielka „Kosmosu dla dziewczynek”, jest członkinią jury w kategorii Positive Change.
  • W Grand Jury znalazł się Jarosław Ziębiński, chief executive officer, Northern & Central Europe w Publicis Groupe.

Marketing & Business Solutions nagradza pojedyncze działania marketingowe lub całe programy. Do kategorii kwalifikują się wszelkie działania i pomysły biznesowe, które miały wyjątkowo pozytywny wpływ na pozycję rynkową marki lub na jej produkty i usługi. To nowa kategoria Effie Europe 2019. Effie Poland było pierwszym programem, który wprowadził ją u siebie. Kategoria ma pokazać spektrum działań biznesowych, w których marketing odgrywa kluczową, choć nie jedyną rolę.

Kolejna nowość to kategoria Best of the Best Europe nagradzająca najskuteczniejsze działania marketingowe w regionie. Można do niej zgłaszać kampanie, które wygrały Złote Effie w krajowych edycjach konkursu w Europie w 2018 r.

Positive Change działa natomiast we współpracy ze Światowym Forum Ekonomicznym. Docenia działania społecznie odpowiedzialne oraz promujące ochronę środowiska. Do tej kategorii mogą się zgłaszać marki i organizacje non profit.

Europejska edycja Effie prowadzona jest od 1996 r. W konkursie mogą brać udział wszystkie agencje i marki, które prowadzą kampanie międzynarodowe (co najmniej w dwóch krajach Europy). Pełna lista jury kategorii specjalnych dostępna jest na stronie: www.effie-europe.com.

 

9 września 2019

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
9.09.2019

W serwisach VoD wysoki clutter, ale irytacja reklamą wciąż mniejsza niż w telewizji – zauważa Wavemaker

Kino, YouTube, serwisy VoD, telewizja – tak wygląda ranking mediów wideo pod względem akceptacji dla reklam wśród ich odbiorców, pokazuje „VideoTrack IV”, badanie agencji Wavemaker. Clutter w serwisach VoD głównych nadawców sięga już 15% czasu emisji programów. Zbliża się więc do telewizyjnego. Widoczność reklam w VoD wciąż jest wysoka. Płatne serwisy wideo nabierają jednak rozpędu m.in. dzięki wyłączeniu reklam.

6 września 2019