Co czwarty Polak wierzy, że sztuczna inteligencja podpowie mu, czy jest zakochany. Badanie Havas Group
  • 0
  • 1
25.07.2019

Co czwarty Polak wierzy, że sztuczna inteligencja podpowie mu, czy jest zakochany. Badanie Havas Group

W dobie cyfryzacji trudno uniknąć pytania: serce czy algorytm? Polacy coraz częściej skłaniają się w tym drugim kierunku. Ponad 27 proc. polskich prosumentów wierzy, że sztuczna inteligencja podpowie im, czy darzą kogoś uczuciem – wynika z badania „Love in the Digital Age”, przeprowadzonego przez Havas Group.

W tej kwestii znacznie wyprzedzają nas obywatele Chin. Połowa z nich jest gotowa zaufać algorytmowi w odnalezieniu bratniej duszy. Ponad połowa (56 proc.) wierzy, że sztuczna inteligencja podpowie im, czy to naprawdę miłość. Z kolei 57 proc. nie ma nic przeciwko temu, aby aplikacje randkowe analizowały dopasowanie DNA przyszłych zakochanych.

Jak znajdę tę jedyną?
Zdaniem polskich prosumentów miłość najlepiej znaleźć dzięki przyjaciołom (43 proc.), niespodziewanemu spotkaniu (37 proc.) lub za pośrednictwem rodziny (36 proc.). Bardziej romantyczne podejście reprezentują Francuzi. 70 proc. z nich wierzy, że pozna tę jedyną dzięki przypadkowemu spotkaniu. Z kolei 80 proc. mieszkańców Arabii Saudyjskiej w kwestii odnalezienia miłości polega na swojej rodzinie.

Miłość w różnych zakątkach świata
Polacy, Niemcy, Brytyjczycy, Amerykanie i Portugalczycy traktują miłość jako środek do osiągnięcia celu. Zakochanie ma prowadzić do stworzenia związku, a z czasem do założenia rodziny. Ich motywacją nie jest presja społeczna, lecz osobiste pragnienia. Ponadto uważają, że obecnie ludzie nie starają się wystarczająco, aby walczyć o swoje związki. Są też zdania, że można wychować dziecko, nie będąc zakochanym w swoim partnerze.

Przedstawiciele innych nacji przykładają większą wagę do samego flirtu, a proces uwodzenia urasta u nich wręcz do rangi sztuki. Dla Saudyjczyków miłość jest niemal sprawą wspólnotową. W zależności od narodu, jego tradycji i zwyczajów droga do miłości jest zupełnie inna.

Internet a miłość
Prosumenci mają dziś do dyspozycji Internet oraz wiele aplikacji, dzięki którym poznają coraz więcej osób. Niestety nie przekłada się to na łatwiejsze odnalezienie wybranki lub wybranka serca. 39 proc. prosumentów z Polski uważa, że randkowanie było prostsze w poprzednich pokoleniach. Średnia opinii u przedstawicieli innych narodowości to 44 proc.

W miejsce miłości na całe życie popularniejsze staje się nieustanne randkowanie. Szukanie idealnego partnera wydaje się nie mieć końca. Proces został zrewolucjonizowany przez cyfrowe możliwości. Miłości poszukuje się w mediach społecznościowych lub za pomocą aplikacji randkowych. Rozwój technologii przyczynił się do wzrostu oczekiwań korzystających z niej osób. Prosumenci stali się bardziej wymagający. Zdarza się, że nawet będąc w związku, zastanawiają się, czy jest szansa na znalezienie lepszego partnera.

Zakochanie jako priorytet
Z badania Havas Group wynika również, że prosumenci są bardzo wymagający i najczęściej szukają tego, co nieosiągalne. Doskonale zdają sobie sprawę, że odnalezienie miłości życia nie należy do najłatwiejszych zadań, warto więc podejść do tego poważnie.

Presja narzucona przez społeczeństwo, by w końcu z kimś się związać, zmienia życie prosumentów w emocjonalny rollercoaster. Mimo to ponad ośmiu na dziesięciu badanych twierdzi, że lepiej poświęcić więcej czasu na znalezienie odpowiedniego partnera, niż szybko nawiązać bliską relację, która nie będzie miała przyszłości.

Cierpliwość może się opłacić. 87 proc. prosumentów z Polski uważa, że miłość może trwać wiecznie. Średnia dla wszystkich narodów wynosi 80 proc.

O badaniu
Badanie przeprowadzono na blisko 17 500 osobach powyżej 13. roku życia z 37 krajów. Raport skupia się na analizie opinii prosumentów, czyli konsumentami, którzy wpływają na trendy i kształtują rynki na całym świecie.

  • 1

Piotr S.

4 tygodnie temu

Wygląda na to, że coraz bardziej tracimy pewność co do własnych uczuć.

25 lipca 2019

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 1
25.07.2019

Wavemaker: 15 mln Polaków ogląda seriale w Sieci. Netflix i HBO otwierają ranking najlepszych producentów

Co drugi Polak (64 proc. internautów) w wieku 16+ ogląda seriale w Sieci – pokazuje „VideoTrack”, cykliczne badanie agencji Wavemaker. Polskim e-widzom w krew wszedł binge-watching. Wciąż najbardziej cenią oni amerykańskie produkcje, choć w rankingu awansowały także seriale polskie. Za najlepszych producentów seriali uważają natomiast Netfliksa i HBO.

  • 1
  • 3
  • 0
  • 0
  • 1
25.07.2019

Bracia z kanału PitPitShowTV rapują o 40-letniej historii marki Koral

Bracia z kanału YouTube PitPitShowTV w ubiegłym roku zwyciężyli w konkursie „Grand błogie chwile”. Ich piosenki tak zachwyciły jury, że oprócz przekazania nagród zaproszono ich do współpracy. Wspólnie z marką Koral nagrali swój pierwszy profesjonalny kawałek w studiu. Piosenka „Zalodowane bity” w hiphopowym stylu podsumowuje 40 lat istnienia marki Koral i przedstawia ją młodszemu odbiorcy.