W czerwcu mniej o szkole, więcej o sporcie – analiza Gemiusa
  • 0
  • 4
13.07.2018

W czerwcu mniej o szkole, więcej o sporcie – analiza Gemiusa

Mistrzostwa świata w piłce nożnej wpłynęły na wzrost popularności portali sportowych. Z kolei zakończenie roku szkolnego przełożyło się na spadek zainteresowania serwisami o edukacji. Takie dane o tym, jak Polacy korzystali z sieci w czerwcu 2018 r., podaje Gemius w najnowszej analizie.

W czerwcu serwisy o tematyce sportowej zyskały na popularności wśród polskich internautów, którzy śledzili wydarzenia związane z mundialem. Najwięcej czasu, 25 min, użytkownicy spędzali na stronach WWW o tej tematyce 19, 24 i 28 czerwca (źródło: Gemius/PBI, czerwiec 2018 r.). To wtedy w Rosji odbywały się mecze polskiej reprezentacji.

W piątek 29 czerwca, dzień po ostatnim meczu Polaków na mistrzostwach, zmalało również zainteresowanie internautów serwisami sportowymi. Tego dnia skrócił się także czas spędzony przez użytkowników na stronach WWW o tej tematyce do 13 min i 20 s.

Początek wakacji z dala od stron internetowych o edukacji

Od 22 czerwca, czyli od zakończenia roku szkolnego, zmalała grupa internautów odwiedzających serwisy dotyczące edukacji. Dziennie średnio robiło to 12 proc. wszystkich użytkowników sieci. Tymczasem od 1 do 21 czerwca było to średnio 16 proc.

Okazuje się, że spadek zainteresowania Polaków stronami WWW o tej tematyce wynika przede wszystkim ze zmniejszenia liczby użytkowników elektronicznych dzienniczków z ocenami oraz stron z materiałami pomocniczymi do odrabiania prac domowych.


Czerwcowe weekendy z urządzeniami mobilnymi

Tak jak w poprzednich miesiącach, również w czerwcowe weekendy wyraźnie wzrastał odsetek osób, które łączyły się z siecią wyłącznie za pośrednictwem smartfonów i tabletów (średnio 44 proc.). Dla porównania, w dni powszednie odsetek ten wynosił średnio 36 proc. Najwięcej internautów surfowało w internecie za pomocą urządzeń mobilnych w soboty 2 i 16 czerwca (46 proc.).


Polacy w sieci w czerwcu

W czerwcu z internetu skorzystało 27,2 mln Polaków: 13,3 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn. Łącznie wykonali oni 53 mld odsłon. Przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. i 2 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był wtorek 5 czerwca (23 mln osób). Najmniej osób korzystało z internetu w sobotę 30 czerwca (21 mln).

W analizowanym miesiącu za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 23,2 mln internautów. Równocześnie 22 mln użytkowników wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln przeglądało sieć za pomocą tabletów.

13 lipca 2018

12 lipca 2018