W czasie niepewności zawiązanej z trwającą pandemią marki preferują organiczne treści na Facebooku
  • 0
  • 1
26.03.2020

W czasie niepewności zawiązanej z trwającą pandemią marki preferują organiczne treści na Facebooku

Zapotrzebowanie na płatne reklamy na Facebooku spada – pokazuje badanie* firmy Socialbakers. To reakcja na niepewną sytuację ekonomiczną spowodowaną rozwojem pandemii.

Platforma zbadała prawdopodobny wpływ Covid-19 na wydatki reklamowe marek na Facebooku, koszt kliknięcia (CPC) oraz zaangażowanie w pierwszym kwartale 2020 r. Badanie wykazało, że zmniejsza się liczba reklam płatnych, podobnie jak CPC, a przyrastają organiczne treści na Facebooku.

Yuval Ben-Itzhak, CEO Socialbakers zauważył, że z powodu niepewności co do otoczenia gospodarczego marki spowalniają inwestycje. Tendencja ta utrzyma się, ponieważ firmy szukają tańszych alternatyw dla zaangażowania odbiorców.

Oznacza to, że strategie organiczne oparte na odpowiedniej treści mogą wygrać w tym okresie. Ponieważ uważamy, że teraz bardziej niż kiedykolwiek klienci chcą słyszeć marki, które obserwują, ograniczenie inwestycji w media społecznościowe może być pomyłką. Marki muszą pamiętać, że w obliczu perspektywy dystansu społecznego i spędzania czasu w domu ich odbiorcy będą zanurzać się w cyfrowy świat, aby czuć, że pozostają w kontakcie, są na bieżąco i dostarczają sobie rozrywki – mówi Yuval Ben-Itzhak.

Kluczowe wnioski:

  • Badanie wykazało, że we wszystkich regionach marki publikują więcej treści organicznych od początku roku. Budżety są prawdopodobnie zamrożone z powodu niepewności ekonomicznej. Jest to skorelowane z danymi dotyczącymi CPC.
  • Koszty CPC na Facebooku powoli spadają od początku roku we wszystkich regionach. Jednak w Azji Wschodniej CPC zaczęło ponownie rosnąć, gdy biznes znów zaczyna się rozwijać w tym regionie.
  • W Ameryce Północnej w grudniu 2019 r. CPC wyniosło około 0,64 dol. W połowie marca spadło o połowę, do 0,32 dol. Podobnie jest w Europie Zachodniej. W grudniu 2019 r. CPC wyniosło około 0,43 dol. Dane z połowy marca pokazują, że CPC spadło o ponad połowę, do 0,20 dol.
  • Ogólne dane dotyczące zaangażowania na profilach marek w poszczególnych regionach pokazują, że poziom zaangażowania był stabilny przez cały czas. Coraz więcej osób zachowuje jednak obecnie dystans społeczny w świecie rzeczywistym, co wkrótce przełoży się na większe zaangażowanie w media społecznościowe.

Jednocześnie dane udostępnione przez samego Facebooka pokazują, że rośnie czas spędzany na Messengerze. W wielu krajach najbardziej dotkniętych wirusem całkowita liczba wiadomości wzrosła o ponad 50% w ciągu ostatniego miesiąca. Podobna sytuacja dotyczy połączeń głosowych i wideo. Wzrosły one ponaddwukrotnie na Messengerze i WhatsAppie.

We Włoszech od momentu pojawienia się kryzysu zanotowano wzrost czasu spędzanego w aplikacjach – do 70%. Liczba odwiedzin na Instagramie i Facebooku podwoiła się w ciągu tygodnia. W tym kraju zauważono także wzrost liczby wiadomości o ponad 50%. Z kolei czas połączeń grupowych (połączenia z trzema lub więcej uczestnikami) wzrósł o ponad 1000% w ciągu ostatniego miesiąca.

Znaczna część zwiększonego ruchu ma miejsce w usługach przesyłania wiadomości Facebooka. Więcej osób korzysta też jednak z feedu i stories, aby otrzymywać aktualizacje od rodziny i przyjaciół.

Facebook przyznaje, że sytuacja negatywnie wpływa na jego działalność, podobnie jak wielu innych firm na całym świecie. Firma Zuckerberga nie zarabia na wielu usługach, w których obserwuje wzrost zaangażowania. Ponadto obserwuje osłabienie działalności reklamowej w krajach, które podejmują agresywne działania w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się Covid-19.

*Dane pochodzą z okresu od 1 stycznia do 15 marca 2020 r., z 2 377 721 postów na Facebooku z 40 563 profili marek na wielu rynkach.

Źródła: www.warc.com, Facebook

  • 1
Marki preferują organiczne treści na Facebooku

Marki preferują organiczne treści na Facebooku

26 marca 2020