Czas wolny Polaków – wyniki badania Payback Opinion Poll
  • 0
  • 5
6.10.2021

Czas wolny Polaków – wyniki badania Payback Opinion Poll

Dzień w pracy dobiega końca, zamykamy służbowe laptopy, wyciszamy telefon i w końcu możemy cieszyć się czasem dla siebie i najbliższych – to moment, na który codziennie czeka wielu z nas. Jak jednak najchętniej spędzamy czas wolny? Jak często odwiedzamy restauracje? Czy wychodzimy do kina? Według Payback Opinion Poll preferencje polskich konsumentów są w tych aspektach dość różnorodne.

Seans w domowym zaciszu
Oglądanie filmów i seriali – to właśnie tę kategorię wskazuje ponad połowa ankietowanych (54%) jako ulubiony sposób spędzania czasu w domu. Jeśli jednak respondenci mieliby wybrać między jednym a drugim gatunkiem, szala nieznacznie przechyliłaby się na korzyść filmów. Wskazuje je 43% osób versus 36% respondentów oglądających równie chętnie seriale, jak i filmy. Do ulubionych tytułów zwykle zasiadamy, włączając platformy streamingowe, z których korzysta prawie połowa respondentów (49%). Z kolei 33% wybiera telewizję.

Wśród innych preferowanych sposobów spędzania wolnego czasu w domowym zaciszu na drugim miejscu znalazło się przeglądanie Internetu, które wskazała blisko połowa ankietowanych (47%). Na kolejnym jest czytanie książek, po które sięga co trzeci respondent (30%).

Co ciekawe, pandemia i lockdowny nie sprawiły, że mieliśmy więcej przestrzeni do relaksu i nie zainspirowały nas do znalezienia sobie nowego hobby. Połowa respondentów badania Payback stwierdziła, że miała podobną ilość czasu wolnego, a 80% ankietowanych nie odkryła w trakcie obostrzeń dodatkowych zainteresowań – komentuje Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w Payback Poland.

A jak organizujemy sobie wolny czas poza domem? 61% badanych umawia się na spotkania ze znajomymi lub rodziną. Trzech na dziesięciu respondentów wybiera się do restauracji, pubu lub kawiarni, wyjeżdża poza miejsce zamieszkania lub uprawia sport. 20% kupuje bilety do kina, teatru lub galerii sztuki.

Restauracje i kina – to za nimi tęskniliśmy najbardziej
Na pytanie o rozrywki, których najbardziej brakowało podczas lockdownów, ankietowani dość zgodnie wskazali możliwość wyjścia do restauracji czy pubu (46% badanych) lub na seanse kinowe (37% respondentów). Na dalszych miejscach znalazły się m.in. zakupy w galeriach handlowych oraz koncerty i festiwale, które wybrało odpowiednio po 26% i 25% osób biorących udział w Payback Opinion Poll.

W kinach respondenci najczęściej oglądają komedie. Wybiera je ponad połowa ankietowanych (51%). 37% badanych kupuje natomiast bilety na filmy akcji. 23% decyduje się na horrory i thrillery, a 21% – propozycje z gatunku science fiction. Do kina zwykle chodzimy z naszymi partnerami (50% osób). Seanse ze znajomymi organizuje 17% respondentów, a 14% odwiedza kino całą rodziną.

Na pytanie o największą zachętę, aby często odwiedzać kina, 42% respondentów badania wskazało tańsze bilety, a niewiele mniej, bo 39% – ciekawe premiery.

Kiedy od obiadu dzieli nas jedno kliknięcie
Czy Polacy lubią zamawiać jedzenie na wynos lub z dowozem? Z oferty lokali gastronomicznych umożliwiających zjedzenie posiłku w domu, biurze czy innym dogodnym dla nas miejscu korzysta 81% respondentów. 22% z nich zamawia na wynos często, a około 59% sporadycznie.

A jak często jadamy w restauracjach, kawiarniach czy pizzeriach? Wachlarz odpowiedzi jest w tym przypadku bardzo szeroki, bez wskazania zdecydowanego faworyta. Raz w tygodniu ten typ lokali odwiedza 15% z nas, raz na dwa tygodnie 13%, raz na trzy tygodnie lub raz w miesiącu 22%, z kolei 26% rzadziej niż raz w miesiącu. 14% ankietowanych w ogóle nie jada poza domem. Codziennie lub kilka razy w tygodniu gośćmi np. restauracji jest około 10% respondentów.

Decydując się na posiłek w lokalu gastronomicznym, najczęściej odwiedzamy restauracje (46% respondentów). Niewiele mniej, bo 42% wybiera pizzerie, a 24% – kawiarnie lub cukiernie. Klientami barów szybkiej obsługi jest z kolei 14% ankietowanych.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu Payback między 30 sierpnia a 3 września 2021 r. metodą ankiety online na grupie 705 osób. Grupa badawcza w wieku 18–65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

  • 5
czas wolny Polaków

Jak wygląda czas wolny Polaków?

6 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.10.2021

4F x RL9 – wirtualna przymierzalnia i pierwsza kolekcja treningowa przygotowana we współpracy z piłkarzem

4F x RL9, czyli pierwsza wspólna kolekcja treningowa przygotowana w ramach współpracy 4F z ambasadorem marki, Robertem Lewandowskim, trafiła do sprzedaży 1 października. Dzięki e-przymierzalni i rozszerzonej rzeczywistości klienci przed zakupem obejrzą ubrania na awatarze piłkarza lub na wirtualnym manekinie w swoim rozmiarze. Najnowsze rozwiązania technologiczne mają nie tylko uatrakcyjnić zakupy, ale także ułatwić wybór odpowiedniego rozmiaru.