- 0
- 1
Cykl IAB HowTo w nowym roku otworzy w styczniu konferencja „AI in action”
Sztuczna inteligencja nie przestaje rzucać marketerom wyzwań i budzić wątpliwości. Dzieje się tak szczególnie w kontekście nowych regulacji związanych z postępującą ekspansją AI. Konferencja IAB HowTo „AI in action” odbędzie się 30 stycznia 2025 r. w Warszawie. Dotyczyć będzie praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji w marketingu.
Oprócz kilkunastu prelekcji organizatorzy stworzą dla uczestników miejsce spotkań z ekspertami z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Stoliki tematyczne (round tables) będą okazją do dyskusji i wymiany wiedzy na temat rozwiązań AI w marketingu. Ta nowa forma interakcji ma na celu dostarczenie uczestnikom „AI in action”:
- jeszcze lepszej okazji do zrozumienia prezentowanych zagadnień,
- możliwości do zadawania pytań na temat konkretnych rozwiązań.
– Nasza wiedza teoretyczna na temat AI poszerza się z każdym miesiącem. To spotkanie z praktykami jest jednak zawsze dla marketerów szczególnie wartościowym doświadczeniem. Styczniowa konferencja, którą współtworzę wspólnie z Grupą Roboczą AI IAB Polska, będzie okazją do poznania konkretnych narzędzi użytecznych w codziennej pracy. Także, co szczególnie interesujące, do wymiany doświadczeń na temat ich realnej skuteczności. Co faktycznie działa, a co nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Między innymi o tym porozmawiamy na konferencji „AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu” – mówi Anna Gumkowska, szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action.
AI w służbie marketerów, czyli z jakich narzędzi warto korzystać
Możliwości sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych są tak rozległe, że dziś trudno wyobrazić sobie tworzenie kampanii reklamowej bez jej wsparcia. Podczas prezentacji eksperci omówią specyfikę narzędzi bazujących na AI. Poszukają też odpowiedzi na pytania, jak odpowiednio je wdrażać i czy rzeczywiście warto to robić.
- dr Jan Zając (Sotrender) i Maciej Leonard Żybula (Bees & Honey) porównają skuteczność doświadczonego media plannera ustawiającego ręcznie kampanie z rekomendacjami Advantage+ oraz optymalizacji Sotrendera.
- Katarzyna Kabiesz (Teads) opowie, jak wykorzystać AI do przetestowania reklam dzięki narzędziu Neurons Predict. Pozwala ono na głębszą analizę i dostosowanie treści reklamowych jeszcze przed startem kampanii.
- Atrybucja AI-Driven? Jak robić to dobrze? Mateusz Decyk przybliży praktyczne sposoby wykorzystania systemów AI do rozwiązywania współczesnych problemów z atrybucją.
- Jak sprostać stale rosnącym oczekiwaniom odbiorców wobec influencerów? Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, ale uwaga – nie są to ani cyfrowi influencerzy, ani platformy do obsługi kampanii z twórcami. O tym, jak dziś tworzyć skuteczne, autentyczne i mierzalne kampanie influencerskie z AI, opowie Marta Ślendak z agencji DDOB.
- Aleksander Chim (Salestube) zaprezentuje korzyści z wdrożenia AI na poszczególnych etapach realizacji kampanii. Prelegent podpowie też, jakie kompetencje związane z AI w reklamie będą najbardziej pożądane na rynku.
- Nie zabraknie również tematu skalowania biznesu dzięki technologii. O synergicznym działaniu SEO i SXO (Search Experience Optimization) będą mówili Mateusz Rzetecki (K2 Precise) i Nikodem Sarna (Altavia Kamikaze +K2).
AI kontra rzeczywistość
Ekspansja AI i związane z nią regulacje nakładają na reklamodawców nowe obowiązki z zakresu transparentności i ochrony przed deepfake.
- W prezentacji opartej na treściach generowanych przez AI przedstawiciele kancelarii prawnej Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy – Dominik Gabor oraz Piotr Grzybowski odpowiedzą na nurtujące branżę pytania. Przybliżą również nowe wymogi prawne związane z wdrożoną w tym roku ustawą AI Act.
- Antoni Andruszkiewicz i Dorota Bigo z Google Polska pokażą wyniki badań wpływu AI na gospodarkę i rynek pracy w Polsce. Przybliżą możliwości zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji do rozwijania produktywności.
- Kto nigdy nie wysyłał DM-ów do Adama Mickiewicza, może nie zdawać sobie sprawy z możliwości zastosowania AI w edukacji. Paweł Szczyrek z Ideo Force opowie o tym na przykładach konkretnych lekcji.
- O odpowiedzialnym wdrażaniu AI w dużej organizacji opowie Julia Waincetel z Publicis Groupe. Omówi krok po kroku wewnętrzne praktyki, dokumenty i warunki korzystania z AI z odniesieniem do teorii zarządzania zmianą.
To tylko część tematów, które poruszone zostaną podczas konferencji IAB HowTo „AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu” już 30 stycznia w Warszawie.
Nad doborem prezentacji i poziomem merytorycznym całej konferencji czuwa Rada Programowa w składzie:
- Anna Gumkowska, szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska i przewodnicząca Rady Programowej IAB HowTo: AI in Action,
- Kamila Kierzek-Mechło, dyrektor zarządzająca Buzzcenter,
- Jakub Szczygieł, ekspert AI i martech.
Szczegółowa agenda i zapisy na stronie howto.iab.org.pl/konferencje/iab-howto-ai-in-action-2025/
Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konferencji.
- 1