Cukiernia Sowa, Allegro i Rossmann.pl najczęściej rekomendowanymi markami w Polsce według YouGov Recommend 2021
  • 0
  • 2
21.07.2021

Cukiernia Sowa, Allegro i Rossmann.pl najczęściej rekomendowanymi markami w Polsce według YouGov Recommend 2021

Międzynarodowa firma YouGov zajmująca się badaniami rynku i analizą danych przygotowuje co roku ranking YouGov Recommend, w którym pokazane są najchętniej polecane marki na całym świecie. Firma Inquiry sprawdziła razem z YouGov, które marki są najczęściej rekomendowane przez klientów w Polsce.

W ciągu roku YouGov zbiera dane z milionów ankiet realizowanych dla kilku tysięcy marek w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Ranking YouGov Recommend 2021 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym zadano m.in. pytanie o chęć polecania marek. W tym roku po raz pierwszy opublikowano ranking YouGov Recommend dla marek monitorowanych w naszym kraju. Kategorie monitorowane w Polsce obejmują: handel spożywczy, drogerie, modę, handel specjalistyczny, ubezpieczenia, usługi finansowe, gastronomię oraz e-commerce.

Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Recommend 2021 w Polsce zajmuje Cukiernia Sowa. Wskaźnik rekomendacji dla tej marki wśród klientów wynosi ponad 85%. Słodkim przyjemnościom niewiele ustępuje Allegro, zaś na trzecim miejscu znalazł się internetowy sklep Rossmann.pl. Kolejne marki w zestawieniu top 10 to: Pyszne.pl, 4F, Zara, Rossmann, AxA, Lidl oraz Empik.com.

W osobnym rankingu wyróżniono te firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do ubiegłego roku (top improvers). W ciągu ostatniego roku w Polsce największy wzrost indeksu zanotowały sieci Netto, Obi oraz H&M. Na dalszych miejscach znalazły się: Carrefour, Kik, Dino i Żabka. Listę top improvers zamykają Biedronka, Aldi i McDonald’s.

Na liście YouGov Recommend top 10 znajdują się nie tylko wielkie marki, ale też lokalne firmy, które cały czas pracują nad relacją z klientami. Widzimy też, że mimo pandemii wiele firm zdołało znacząco poprawić swoje wyniki – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

O badaniu YouGov BrandIndex
YouGov BrandIndex to badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2021 r. monitorowano w Polsce ponad 200 marek.

  • 2
YouGov Recommend 2021

YouGov Recommend 2021 – top 10

21 lipca 2021

20 lipca 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
20.07.2021

Pandemia wpłynęła na wzrost znaczenia działów marketingu – pokazało badanie Deloitte Digital, HRK i SKM SAR

Nowe wyzwania, którym musiały w pandemii stawić czoła działy marketingu, sprawiły, że znacząco wzrósł poziom zaufania do nich. Z drugiej edycji badania liderów marketingu w Polsce „CMO Survey 2021” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte Digital we współpracy z HRK oraz SKM SAR wynika również, że 72 proc. badanych marketerów uważa, że mają duży wpływ na biznesowy sukces przedsiębiorstwa. Połowa badanych czuje natomiast, że organizacja to dostrzega.