- 0
- 1
Coraz krótsze zimy i coraz dłuższe lata zmieniają nawyki zakupowe konsumentów w branży mody
Krótsze zimy i nieprzewidywalność pogody wymuszają zmianę w projektowaniu produktów, łańcuchach dostaw i zarządzaniu kampaniami reklamowymi marek z branży mody. Tak wynika z raportu WARC „Industry Snapshot: Clothing and fashion retail”.
Raport wskazuje na to, jak oddziałuje nieprzewidywalność tradycyjnych pór roku. Niektóre tradycyjnie zimne tereny, jak północne stany USA doświadczają bardzo ciepłych zim. Inne, jak Wielka Brytania – chłodnych sezonów letnich. Gwałtowne zmiany pogody powodują nagłe zmiany zachowań konsumentów. Utrudnia to dostawcom z takich krajów jak Bangladesz, Wietnam, Kambodża i Pakistan zarządzanie zapasami.
Marki modowe muszą bardziej elastycznie zarządzać kampaniami reklamowymi, aby móc dostosować je do nagłych zmian pogody i powiązanych z nią zmian zachowań zakupowych. Podobne zmiany dotyczą produktów: kolekcje sezonowe muszą być atrakcyjne dla konsumenta przez cały rok. Na przykład kolekcje na jesień i zimę powinny uwzględniać także lekką odzież.

Nieprzewidywalność tradycyjnych pór roku a zmiany w branży mody