Content marketing: skuteczny sposób na wyróżnienie się w Sieci
  • 0
  • 1
28.03.2017 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Content marketing: skuteczny sposób na wyróżnienie się w Sieci

Natłok reklam w Sieci sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się w tłumie e-sprzedawców i przykuć uwagę potencjalnego klienta. Zainteresowanie ofertą sklepu można jednak wzmocnić dzięki wysokiej jakości treściom (content). Te – w przeciwieństwie do zwykłych reklam – zapewniają konsumentom informacyjną wartość dodaną.
(informacja promocyjna)

Dzięki content marketingowi nie tylko wzmocnisz lojalność istniejących klientów i zmniejszysz wskaźnik porzuceń strony, ale i zyskasz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Eksperci firmy Trusted Shops przygotowali bezpłatny poradnik o treściach, które sprzedają, dostępny do pobrania na tej stronie.

Decydująca jest jakość treści

To właśnie ona odróżnia je od reklamy. Dobre treści informują i inspirują odwiedzających sklep. Są także istotne dla wyszukiwarek internetowych. Nieważne, czy chodzi o oryginalne opisy produktów, unikalne strony kategorii, blogi, porady zakupowe czy rady ekspertów w formie tekstu lub wideo. Treści mają coraz większy wpływ na ranking w wyszukiwarkach.

Treści w sklepie powinny zachęcać użytkownika, by pozostał dłużej i przejrzał więcej stron. Dzięki takim informacjom wskaźnik porzuceń strony jest niższy, co jest nagradzane przez Google wyższą pozycją w rankingu odpowiednich wyników wyszukiwania.

Chętnie kupujemy u tych, którzy potrafią nam dobrze doradzić

Kupujący chętniej wybierają sklepy, które pomagają im w wyborze produktu i podjęciu decyzji o zakupie. Dlatego sprzedawcy internetowi powinni podejmować takie tematy i dostarczać urozmaiconych, profesjonalnych porad, zwłaszcza jeśli oferują produkt bardziej skomplikowany i złożony.

Z perspektywy klientów, ale też wyszukiwarek najcenniejsze są artykuły, które rozwiązują problemy lub przedstawiają produkty z nowej strony. I choć przygotowanie takich materiałów wymaga dodatkowej pracy, warto takie wyzwanie podjąć. Opisy produktów, które były już wielokrotnie publikowane online, nie wpłyną korzystnie na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Pozytywnym efektem content marketingu jest także zwiększenie zasięgu. Ciekawe treści same rozprzestrzeniają się w Internecie i są chętnie cytowane.

(informacja promocyjna)

27 marca 2017

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
27.03.2017

Wzrośnie sprzedaż w aptekach internetowych – raport PMR

W 2016 r. w Polsce lek OTC kupiło 7 na 10 osób (w różnych kanałach sprzedaży, przy czym apteki tradycyjne pozostają głównym miejscem zakupu). Dwa razy mniej osób kupiło suplement diety, a jedna czwarta – dermokosmetyk. Produkty te przez Internet kupuje po kilka procent osób, ale znaczenie tego kanału w kolejnych latach będzie rosnąć. Tak prognozuje PMR w raporcie „Handel internetowy produktami OTC w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017–2022”.