Coca-Cola zmniejszy zawartość cukru w napojach o kolejne 10% do 2025 r.
  • 0
  • 1
6.07.2021

Coca-Cola zmniejszy zawartość cukru w napojach o kolejne 10% do 2025 r.

Jako członek Europejskiej Organizacji Producentów Napojów Bezalkoholowych (UNESDA) Coca-Cola zobowiązuje się obniżyć całkowitą zawartość cukru w swoich produktach o dodatkowe 10% do 2025 r. To kolejny krok w ramach zobowiązania na rzecz wspierania kontroli spożywanego cukru. Od 2000 do 2015 r. firmy zjednoczone w ramach UNESDA obniżyły średnią zawartość cukrów o 12% oraz o kolejne 14,6% w latach 2015–2019.

Od 2016 r. w Europie Coca-Cola ograniczyła zawartość cukru odpowiednio o 25% w przypadku Fanty oraz o 33% w napojach Sprite. Ogólnie na rynku europejskim pojawiło się 380 nowych napojów o niskiej i zerowej zawartości cukru. W ponad 280 napojach zmieniono formułę tak, aby zawierały mniej cukru. Obecnie 42% całej sprzedaży koncernu w Europie pochodzi z napojów niskokalorycznych lub bezkalorycznych.

Ostatnio w Polsce również dokonano zmian w portfolio marek Kinley i Fanta, wprowadzając:

  • Kinley Yuzu Tonic Zero,
  • Kinley Zero Mandarin,
  • Fantę Orange Zero,
  • Fantę Shokata Zero.

Dodatkowo na rynku polskim pojawiły się produkty Aha. To nowość w kategorii napojów – woda z bąbelkami i naturalnymi aromatami, bez cukru i słodzików.

Poza zmianą formuły już znanych i wprowadzaniem nowych produktów Coca-Cola podejmuje działania, które mają umożliwić konsumentom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Od 2019 r. m.in. w Polsce firma testuje nowe, dobrowolne, kolorowe oznaczenia wartości odżywczej i kaloryczności napojów, oparte na systemie świateł ulicznych.

Znakowanie to informuje z przodu opakowania, czy dany produkt ma wysoką (czerwony), średnią (pomarańczowy) czy niską (zielony) zawartość:

  • cukrów,
  • tłuszczu,
  • nasyconych kwasów tłuszczowych,
  • soli

w odniesieniu do przeciętnego zapotrzebowania dorosłego człowieka na te składniki.

Od lat inwestujemy w komunikację niskokalorycznych wariantów. Stale zwiększamy również dostępność napojów w małych opakowaniach, które pomagają kontrolować wielkość spożywanych porcji. Dlatego z zadowoleniem przyjmujemy i wspieramy zobowiązanie UNESDA do zmniejszenia średniej ilości cukrów dodanych o kolejne 10% – mówi Izabela Morawska, Poland public affairs manager, Coca-Cola Poland Services.

Po osiągnięciu zakładanego zobowiązania firmy zjednoczone w UNESDA obniżą średnią zawartość cukrów o 33% w porównaniu do roku 2000 (12% redukcji cukru i kalorii osiągnięto w latach 2000–2015, lata 2015–2019 to kolejne zmniejszenie o średnio 14,6% zamiast 10% zakładanych).

UNESDA, a tym samym Coca-Cola podejmują jeszcze jedno zobowiązanie dotyczące kierowania reklamy produktów do dzieci. Obecnie w Europie działania marketingowe dotyczące słodkich napojów nie mogą być kierowane do osób w wieku poniżej 12 lat, jeżeli ta grupa wiekowa stanowi ponad 35% publiczności danego kanału czy medium. Coca-Cola przypomina, że stosuje tę zasadę od ponad pół wieku. W ramach najnowszego zobowiązania granica ta zostaje podniesiona do 13 lat, a próg udziału dzieci do lat 13 w publiczności zostanie obniżony do 30%.

  • 1
zawartość cukru

Coca-Cola zmniejszy zawartość cukru w napojach

Kamyk65

4 tygodnie temu

Procentowe zmniejszenie . Tak się zastanawiam jak to wyglada realnie . Czyli z 6 łyżeczek cukru w małej coli do 5,4 łyżeczki ? Kierunek dobry.

6 lipca 2021