Coca-Cola zapowiada, że zwiększy wydatki na marketing do poziomu sprzed pandemii
  • 0
  • 1
11.02.2021

Coca-Cola zapowiada, że zwiększy wydatki na marketing do poziomu sprzed pandemii

Coca-Cola zintensyfikowała strategię redukcji portfela oraz przestawiania inwestycji na główne marki. Planuje jednocześnie przywrócenie poziomu inwestycji marketingowych do czasów sprzed pandemii, aby pobudzić wzrost.

10 lutego, podczas ogłaszania wyników spółki za czwarty kwartał i cały 2020 r. prezes i dyrektor generalny Coca-Coli, James Quincey powiedział, że długoterminowy wzrost będzie napędzany przez podstawowe portfolio marek. W zeszłym roku firma zmniejszyła je z 400 do 200 brandów. Quincey wyjaśnił, że redukcja marek pozwoliła globalnym zespołom kategorii produktowych „zidentyfikować największe możliwości” i „odpowiednio przydzielić inwestycje”.

Ukierunkowane inwestycje pozwolą skuteczniej wykorzystać nasze czołowe marki oraz szybciej i konsekwentnie przekształcać marki pretendujące i innowatorskie w liderów. Ponadto usprawnienie naszego portfolio pozwala nam skupić uwagę i zasoby na tym, co robimy najlepiej: na budowaniu marki i innowacjach. Dzięki temu w przyszłości będzie miejsce na produkty bardziej zorientowane na konsumenta – mówił dyrektor generalny koncernu.

Zapowiedział też, że firma będzie dążyć do ponownego zwiększenia budżetów marketingowych do poziomów z 2019 r., ale tylko wtedy, gdy wdrażanie szczepień będzie postępować, a blokady zostaną złagodzone. Coca-Cola wydała na marketing w 2019 r. około 4,3 mld dol.

Aby pogłębić strategię optymalizacji, koncern dokonuje obecnie przeglądu swoich globalnych agencji kreatywnych i medialnych. Celem jest zoptymalizowanie działań marketingowych poprzez wyeliminowanie powielania funkcji i uzyskanie oszczędności, które ostatecznie zostałyby ponownie zainwestowane w marki.

Przychody netto Coca-Coli spadły o 11 proc., do 33 mld dol. w 2020 r., co było spowodowane 7-procentowym spadkiem skoncentrowanej sprzedaży. Przychody w czwartym kwartale spadły o 5 proc., do 8,6 mld dol.

Podsumowując, jesteśmy przekonani, że w 2021 r. z powodzeniem przejdziemy do dynamicznego otoczenia rynkowego, aby osiągnąć nasze cele z jednoczesnym większym udziałem konsumentów, silniejszą gospodarką i większym wpływem na interesariuszy – zakończył James Quincey.

Źródło: www.marketingweek.com

  • 1
Coca-Cola zapowiada zwiększenie wydatków marketingowych

Coca-Cola zapowiada zwiększenie wydatków marketingowych

11 lutego 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
11.02.2021

Jak Polacy spędzą walentynki? Na wspólnym posiłku w domu lub maratonie filmowym we dwoje. Mastercard Love Index

Wydatki Polaków z okazji walentynek wzrosły prawie czterokrotnie w ciągu ostatniej dekady. W tym roku królują zakupy prezentów przez Internet – w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba transakcji w Sieci w okresie walentynkowym wzrosła siedemnastokrotnie. Pandemia nie zniechęca do celebrowania – sprawiła, że jesteśmy bardziej kreatywni, planując święto zakochanych. Wspólny posiłek w domu przygotowany we własnej kuchni lub zamówiony z restauracji, a także maraton filmowy we dwoje – to najpopularniejsze pomysły na romantyczne walentynki według badania Mastercard Love Index.