Coca-Cola wyda milion franków na zmianę nazwy FuzeTea na szwajcarskim rynku
  • 0
  • 0
13.02.2018

Coca-Cola wyda milion franków na zmianę nazwy FuzeTea na szwajcarskim rynku

Z początkiem 2018 r. Coca-Cola wprowadziła na 37 europejskich rynków napój herbaciany FuzeTea. Problem pojawił się w Szwajcarii. Marka musi wydać ponad milion franków szwajcarskich na dostosowanie nazwy produktu do tamtejszych warunków.

Słowo Fuz lub Futz w języku szwajcarskim niemieckim przypomina wulgarne słowo określające genitalia. Wobec tego w Szwajcarii napój FuzeTea będzie nosił nazwę FuseTea.

Sprawę tłumaczy na łamach „Handelszeitung” Christoph Reitmeir, marketing manager Tea Central & Eastern Europe. Badania w grupie fokusowej marka przeprowadziła w 2017 r. Wtedy stało się jasne, że na rynku szwajcarskim „z” w nazwie FuzeTea należy zastąpić literą „s”.

Zabieg ten wiąże się ze sporymi wydatkami. Na zmianę opakowań i reklam firma wyda prawdopodobnie około miliona franków szwajcarskich.

Źródło: www.handelszeitung.ch

 

13 lutego 2018