Coca-Cola ogłasza przejazd świątecznej ciężarówki - Marketing przy Kawie
Coca-Cola w Polsce wita Boże Narodzenie w 2024 r. trasą świątecznej ciężarówki
  • 1
  • 2
13.11.2024

Coca-Cola w Polsce wita Boże Narodzenie w 2024 r. trasą świątecznej ciężarówki

Marka kontynuuje swoje zeszłoroczne przesłanie: „Świat potrzebuje więcej Mikołajów”. Coca-Cola zachęca, by każdy odkrył w sobie wewnętrznego Mikołaja. Zachęca też do dzielenia się dobrem i wspólnego spędzania czasu – nie tylko podczas przystanków świątecznej ciężarówki. A pierwszy taki przystanek to Wrocław, 6 grudnia.

Pragniemy, by w te święta życzliwość krążyła po całym świecie, przypominając nam wszystkim, że prawdziwa magia tkwi w ludzkiej serdeczności i relacjach, jakie tworzymy – mówi Paulina Trzaskowska, communications director w Coca-Cola Polska.

Podróż pełną magii i dobra ma urzeczywistnić trasa świątecznej ciężarówki, biegnąca przez polskie miasta. W strefach Coca-Coli można będzie świętować we wspólnym gronie.

Tym razem ciężarówka Coca-Coli odwiedzi:

  • Wrocław – 6 grudnia,
  • Lubin – 7 grudnia,
  • Łowicz – 8 grudnia,
  • Toruń – 19 grudnia,
  • piąte miasto (20 lub 21 grudnia), wybrane przez samych konsumentów w ramach głosowania w aplikacji marki.

Zwycięży miasto, które do 5 grudnia 2024 r. do godz. 23:59 uzbiera najwięcej głosów. Wpływ na wynik może mieć każdy, pod warunkiem ukończenia 13. roku życia. Jeden użytkownik może oddać maksymalnie 5 głosów.

Miasto, w którym może jeszcze w tym roku pojawić się ciężarówka Coca-Coli, to:

  • Elbląg,
  • Gorzów Wielkopolski,
  • Świdnica,
  • Ostrołęka,
  • Grodzisk Mazowiecki,
  • Piotrków Trybunalski,
  • Puławy,
  • Zamość,
  • Tarnobrzeg.

Wyniki zostaną ogłoszone 6 grudnia br. na oficjalnym profilu na Facebooku oraz w aplikacji marki w sekcji „News”.

[aktualizacja 6.12.2024]

Ostatecznie to Ostrołęka zdobyła serca głosujących w aplikacji Coca-Cola. Tym samym dołączyła do miast, które odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola. Będzie to finalny przystanek tegorocznej trasy, do którego ciężarówka uda się dzień po wydarzeniu w Toruniu.

  • 2
Ostrołęka w finale trasy ciężarówek Coca-Coli

Ostrołęka w finale trasy ciężarówek Coca-Coli

Ostrołęka w finale trasy ciężarówek Coca-Coli

Świąteczna kampania marki w Polsce obejmuje:

  • reklamę telewizyjną,
  • nośniki OOH,
  • działania digital,
  • komunikację w mediach społecznościowych i na kanałach influencerów,
  • aktywności w sklepach,
  • non-standardy,
  • komunikację PR.

Przy realizacji marka współpracuje m.in. z agencjami EssenceMediacom, Fortis, Hogarth, Wavemaker i 24/7Communication.

Inne aktywności marki przed świętami 2024 r.

W ramach aktywacji konsumenckiej można będzie wygrać wycieczkę do wioski św. Mikołaja w Rovaniemi oraz świąteczne gadżety i vouchery. Aby wziąć udział, należy:

  • ukończyć 13 lat,
  • kupić produkt w wersji klasycznej lub zero cukru,
  • wpisać kod spod nakrętki w aplikacji marki.

Akcja będzie trwać do 20 grudnia br. Szczegóły dostępne są w zakładce loterii na stronie www.coca-cola.com/pl/pl.

Użytkownik aplikacji mobilnej może stworzyć własną wirtualną śnieżną kulę. Jeśli podzieli się swoim ulubionym świątecznym momentem z Mikołajem, sztuczna inteligencja ożywi je w formie grafiki.

Świąteczne ciężarówki Coca-Coli tworzone przez AI?

Konwój świątecznych ciężarówek po raz pierwszy pojawił się w reklamie Coca-Coli w 1995 r. (kreacja: agencja W.B. Doner). Towarzyszący mu utwór „Holidays Are Coming” wykonywany był przez chór. Według informacji marki przy nagrywaniu reklamy wykorzystano trzy dwunastometrowe ciężarówki. Każda z oświetleniem z 30 tys. żarówek, ważącym dwie tony.

Z reklamy na prawdziwe drogi w USA ciężarówki Coca-Coli wyjechały w 2001 r. W tym samym roku utwór „Wonderful Dream (Holidays are Coming)” nagrała Melanie Thornton. Piosenka doczekała się wielu wersji w lokalnych gwiazdkowych kampaniach marki.

W Polsce „Coraz bliżej święta” w nowych wersjach śpiewali m.in.:

Ten motyw muzyczny wraz z karawaną ciężarówek niewątpliwie należy już do charakterystycznych zasobów Coca-Coli (distinctive brand assets). Jak jednak zapowiada marka, w tym roku pojawi się „reinterpretacja klasycznej reklamy, wygenerowana przez sztuczną inteligencję”. Ma to zapewne ułatwiać szybkie tworzenie licznych wariantów reklamy. Takich jak np. film do social mediów, opublikowany w Brazylii:

Coca-Cola ponownie wykorzysta też ubiegłoroczny spot „Świat potrzebuje więcej Mikołajów”. Utwór „I could be Santa Claus” wykonuje w nim brytyjska piosenkarka Celeste.

  • 1
świąteczne ciężarówki coca-coli

Świąteczne ciężarówki Coca-Coli w reklamie na 2024 r. W Polsce w trasę ruszy jedna ciężarówka

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

13 listopada 2024

12 listopada 2024