- 1
- 2
Coca-Cola w Polsce wita Boże Narodzenie w 2024 r. trasą świątecznej ciężarówki
Marka kontynuuje swoje zeszłoroczne przesłanie: „Świat potrzebuje więcej Mikołajów”. Coca-Cola zachęca, by każdy odkrył w sobie wewnętrznego Mikołaja. Zachęca też do dzielenia się dobrem i wspólnego spędzania czasu – nie tylko podczas przystanków świątecznej ciężarówki. A pierwszy taki przystanek to Wrocław, 6 grudnia.
– Pragniemy, by w te święta życzliwość krążyła po całym świecie, przypominając nam wszystkim, że prawdziwa magia tkwi w ludzkiej serdeczności i relacjach, jakie tworzymy – mówi Paulina Trzaskowska, communications director w Coca-Cola Polska.
Podróż pełną magii i dobra ma urzeczywistnić trasa świątecznej ciężarówki, biegnąca przez polskie miasta. W strefach Coca-Coli można będzie świętować we wspólnym gronie.
Tym razem ciężarówka Coca-Coli odwiedzi:
- Wrocław – 6 grudnia,
- Lubin – 7 grudnia,
- Łowicz – 8 grudnia,
- Toruń – 19 grudnia,
- piąte miasto (20 lub 21 grudnia), wybrane przez samych konsumentów w ramach głosowania w aplikacji marki.
Zwycięży miasto, które do 5 grudnia 2024 r. do godz. 23:59 uzbiera najwięcej głosów. Wpływ na wynik może mieć każdy, pod warunkiem ukończenia 13. roku życia. Jeden użytkownik może oddać maksymalnie 5 głosów.
Miasto, w którym może jeszcze w tym roku pojawić się ciężarówka Coca-Coli, to:
- Elbląg,
- Gorzów Wielkopolski,
- Świdnica,
- Ostrołęka,
- Grodzisk Mazowiecki,
- Piotrków Trybunalski,
- Puławy,
- Zamość,
- Tarnobrzeg.
Wyniki zostaną ogłoszone 6 grudnia br. na oficjalnym profilu na Facebooku oraz w aplikacji marki w sekcji „News”.
[aktualizacja 6.12.2024]
Ostatecznie to Ostrołęka zdobyła serca głosujących w aplikacji Coca-Cola. Tym samym dołączyła do miast, które odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola. Będzie to finalny przystanek tegorocznej trasy, do którego ciężarówka uda się dzień po wydarzeniu w Toruniu.
- 2
Świąteczna kampania marki w Polsce obejmuje:
- reklamę telewizyjną,
- nośniki OOH,
- działania digital,
- komunikację w mediach społecznościowych i na kanałach influencerów,
- aktywności w sklepach,
- non-standardy,
- komunikację PR.
Przy realizacji marka współpracuje m.in. z agencjami EssenceMediacom, Fortis, Hogarth, Wavemaker i 24/7Communication.
Inne aktywności marki przed świętami 2024 r.
W ramach aktywacji konsumenckiej można będzie wygrać wycieczkę do wioski św. Mikołaja w Rovaniemi oraz świąteczne gadżety i vouchery. Aby wziąć udział, należy:
- ukończyć 13 lat,
- kupić produkt w wersji klasycznej lub zero cukru,
- wpisać kod spod nakrętki w aplikacji marki.
Akcja będzie trwać do 20 grudnia br. Szczegóły dostępne są w zakładce loterii na stronie www.coca-cola.com/pl/pl.
Użytkownik aplikacji mobilnej może stworzyć własną wirtualną śnieżną kulę. Jeśli podzieli się swoim ulubionym świątecznym momentem z Mikołajem, sztuczna inteligencja ożywi je w formie grafiki.
Świąteczne ciężarówki Coca-Coli tworzone przez AI?
Konwój świątecznych ciężarówek po raz pierwszy pojawił się w reklamie Coca-Coli w 1995 r. (kreacja: agencja W.B. Doner). Towarzyszący mu utwór „Holidays Are Coming” wykonywany był przez chór. Według informacji marki przy nagrywaniu reklamy wykorzystano trzy dwunastometrowe ciężarówki. Każda z oświetleniem z 30 tys. żarówek, ważącym dwie tony.
Z reklamy na prawdziwe drogi w USA ciężarówki Coca-Coli wyjechały w 2001 r. W tym samym roku utwór „Wonderful Dream (Holidays are Coming)” nagrała Melanie Thornton. Piosenka doczekała się wielu wersji w lokalnych gwiazdkowych kampaniach marki.
W Polsce „Coraz bliżej święta” w nowych wersjach śpiewali m.in.:
- Margaret,
- Cleo,
- Katarzyna Nosowska (jako św. Mikołaj),
- Krystyna Prońko i Dawid Kwiatkowski,
- zespół Oberschlesien (industrial metal).
Ten motyw muzyczny wraz z karawaną ciężarówek niewątpliwie należy już do charakterystycznych zasobów Coca-Coli (distinctive brand assets). Jak jednak zapowiada marka, w tym roku pojawi się „reinterpretacja klasycznej reklamy, wygenerowana przez sztuczną inteligencję”. Ma to zapewne ułatwiać szybkie tworzenie licznych wariantów reklamy. Takich jak np. film do social mediów, opublikowany w Brazylii:
Wyświetl ten post na Instagramie
Coca-Cola ponownie wykorzysta też ubiegłoroczny spot „Świat potrzebuje więcej Mikołajów”. Utwór „I could be Santa Claus” wykonuje w nim brytyjska piosenkarka Celeste.
- 1