Coca-Cola HBC do 2020 r. wprowadzi markę Costa Coffee na rynkach, na których działa
  • 0
  • 0
18.07.2019

Coca-Cola HBC do 2020 r. wprowadzi markę Costa Coffee na rynkach, na których działa

Coca-Cola HBC zamierza w przyszłym roku wprowadzić Costa Coffee na co najmniej dziesięciu z dwudziestu ośmiu rynków, na których prowadzi działalność. Chodzi m.in. o Polskę, Bułgarię, Grecję, Rumunię, Rosję, Szwajcarię i Węgry. Ma to być odpowiedź firmy na zróżnicowane potrzeby konsumentów w różnych kanałach sprzedaży.

Ta zmiana pozwoli nam zbudować dodatkową wartość dla biznesu naszych klientów i firmy. Dodanie do naszego portfolio nowej, tak silnej marki, jaką jest Costa Coffee, poszerzy wachlarz okazji, w których konsumenci będą mogli wybierać nasze produkty. Pozwoli nam być partnerem dla klientów we wszystkich kanałach sprzedaży.

Pozwoli też jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania konsumentów poprzez dostarczanie im napojów na każdą porę dnia. Nasza solidna infrastruktura produkcyjna, procesy i możliwości w kategorii kawy pozwalają nam od razu przystąpić do realizacji tych planów – powiedział  Zoran Bogdanovic, dyrektor generalny Coca-Cola HBC.

W kategorii napojów kawa jest jedną z najbardziej dochodowych i najszybciej rosnących pod względem przychodów i zysków. Na wszystkich dwudziestu ośmiu rynkach, na których działa Coca-Cola HBC, kategoria ta ma wartość wielu miliardów dolarów. Prognozuje się, że będzie rosła średnio o 4% rocznie.

The Coca-Cola Company nabyła Costa Coffee w styczniu 2019 r. Przyspieszyła rozwój tego biznesu, koncentrując się na sprzedaży produktów marki kawowej przez automaty i w formie napojów gotowych do spożycia. Costa Coffee jest ważnym producentem kawy w Wielkiej Brytanii. Ma także mocną reprezentację w Europie, Azji i w Regionie Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.

Poszerzenie portfolio napojów Coca-Cola HBC o produkty Costa Coffee to kolejny, bardzo ważny krok na drodze rozwoju Coca-Cola HBC w tej części Europy. Rynek kawy w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Ma olbrzymi potencjał, ponieważ Polacy coraz chętniej spożywają kawę poza domem. Jest to trzeci największy rynek dla Costa Coffee, gdzie sieć posiada ponad 150 kawiarni.

Już w czerwcu tego roku dzięki współpracy Coca-Coli z Costa Coffee do sprzedaży trafiły u nas nowe produkty gotowe do spożycia. Będą dostępne w kawiarniach i w około 650 punktach sieci Lagardere (m.in. Imedio, Relay, 1 Minute). A to dopiero początek naszej drogi w segmencie kawy – tłumaczy Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.

18 lipca 2019