„CO2 zmienia klimat” – problem zmian klimatycznych w kampanii outdoorowej
  • 0
  • 7
5.11.2018

„CO2 zmienia klimat” – problem zmian klimatycznych w kampanii outdoorowej

Z początkiem listopada ruszyła kampania „CO2 zmienia klimat” na nośnikach reklamy zewnętrznej. Ma zachęcić odbiorców do korzystania z fachowej wiedzy z zakresu klimatu. Miejscem, gdzie taka wiedza jest prezentowana, ma być portal Naukaoklimacie.pl.

Problem zmian klimatycznych na naszej planecie to jedno z najważniejszych wyzwań XXI wieku. Opublikowany właśnie raport Międzyrządowego Panelu ds. Zmian Klimatu przy ONZ (IPCC) nie pozostawia złudzeń. Jeśli nie zaczniemy działać natychmiast, czeka nas klimatyczna katastrofa. Mamy 12 lat, żeby zatrzymać globalne ocieplenie na poziomie 1,5 st. Jeśli wzrośnie ono do 3 st., czeka nas katastrofa ekologiczna.

Podobne wnioski płyną z raportu „Polityka ekologiczna państwa 2030”, który opisuje konsekwencje zmian klimatycznych w Polsce. Coraz częstsze nawałnice, silne wiatry, trąby powietrzne, obszary zagrożone pustynnieniem (np. województwo łódzkie), suszą (Kujawy) czy powodzią (doliny Wisły, Noteci i Drwęcy) – to tylko kilka przykładów konsekwencji emisji do atmosfery CO2.

Polska już w grudniu będzie gospodarzem COP 24, czyli Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. To okazja do społecznej dyskusji o wyborach życiowych, polityki państwa i niezbędnych zmian.

– Zdecydowaliśmy się na uruchomienie kampanii, bo warto wspierać tak ważne inicjatywy. W naszym przekonaniu problem zmian klimatycznych dotyczy wszystkich ludzi. Jest to zagadnienie egzystencjalne, a nie tylko środowiskowe. Przygotowaliśmy plakaty, które w prosty i jasny sposób mówią o konsekwencjach zmian klimatycznych wywołanych przez CO2. W projekcie wykorzystana jest także graficzna gra słów „Co zmienia klimat – CO2 zmienia klimat”. George Marshall z Climate Outreach zwrócił uwagę, że ludzie nie akceptują zmian klimatycznych. Chcą bowiem uniknąć wiążącego się z nimi lęku oraz zmian, które należałoby wprowadzić. Aktywnie spiskujemy ze sobą i mobilizujemy nasze własne uprzedzenia, aby utrzymywać je na stałe w tle. Wierzymy, że nasza kampania pomoże zmienić ten stan rzeczy – mówi Marcin Stan, członek zarządu Cityboard Media.

– Dzięki inicjatywie Cityboard Media mamy nadzieję dotrzeć do osób, które do tej pory pozostawały poza zasięgiem oddziaływania portalu Naukaoklimacie.pl. Uważamy to za szalenie ważne ze względu na znaczenie globalnego ocieplenia dla nas wszystkich i na ogromną liczbę nieporozumień co do stanu wiedzy w tym zakresie. W przestrzeni medialnej i wśród ludzi krąży wiele nieprawdziwych opinii na temat samego globalnego ocieplenia, klimatu, stopnia zrozumienia procesów, które nim sterują i są odpowiedzialne za aktualne i przeszłe zmiany klimatyczne. Nasz portal daje każdemu możliwość szybkiego skonfrontowania zasłyszanych opinii ze stanem wiedzy naukowej. Umożliwia zrozumienie, że obecne globalne ocieplenie to w całości efekt antropogeniczny – dodaje prof. dr hab. Szymon Malinowski, jeden z założycieli i redaktorów portalu.

Kampania ma charakter outdoorowy i digitalowy. Zaplanowana jest na 300 nośnikach cityboard (6 x 3 m), a także na 50 nośnikach supercityboard (12 x 4 m). Plakaty od początku listopada są widoczne we wszystkich największych miastach w Polsce. Ich ekspozycja potrwa dwa miesiące.

Wykorzystanych zostanie 6 różnych motywów graficznych. Każdy odnosi się do jednego z wybranych zagrożeń wynikających ze zmian klimatycznych:

  • wzrostu średniej temperatury Ziemi,
  • zjawisk ekstremalnych,
  • powstawania powodzi,
  • coraz częstszej suszy,
  • zaburzenia ekosystemów,
  • wzrostu zagrożeń epidemiologicznych.

Kampanię outdoorową wspierają działania w mediach społecznościowych.

  • 7

wethaed

1 tydzień temu

Dlaczego robi się ludziom niezorientowanym wodę z mózgu. Cała kampania n/t CO2 to ściema mająca nakręcić biznes sprzedawcom nowoczesnych kotłów. Wpływ CO2 na klimat ma znikome znaczenie. Najistotniejsze czynniki mające wpływ na zmianę klimatu to:
- emisja metanu jako wynik masowej hodowli zwierząt rzeźnych,
- chodniczki, trawniczki itp. niezgodne z naturą niszczenie ogromnych powierzchni, powodujące likwidację naturalnej retencji wody deszczowej.

:)

1 tydzień temu

@wethaed: biznes is biznes :) Kotły to jeszcze nic, są lepsze biznesy pod hasłem "globalne ocieplenie".

Pawel Matławski

1 tydzień temu

Dzień dobry, przyglądam się od kilku lat temu, jaki stosunek mają Polacy do tematu ekologii. Niestety z ubolewam zaobserwowałem, że niestety nie czujemy się obywatelami świata i nie czujemy się współodpowiedzialni za skutki naszej egzystencji na naszej planecie. Poczynając od sortowania odpadów, czy też nadal propagowanie i rozgrywane sportów motorowych. Ważne jest edukacja już na etapie wczesnego kształcenia. Jest szansa, że wiadomości, które dzieci wyniosą ze szkoły przekażą dorosłym, swoim rodzicom oraz dziadkom. Świadomość w narodzie wzrośnie i dla wielu z nas przestanie być wstydem podniesienie z ziemi plastikoweego opakowania, by nie wylądowało w jeziorze, czy morzu. Tutaj także można zachęcić producentów napojów i ulgami Eco za stosowanie opakowań szklanych wielokrotnego użytku, a producentów żywności za pakowanie produktow żywnościowych w opakowania z materiałów nie obciążających środowiska.

31 października 2018