„Co za różnica?”: kampania na rzecz wolontariatu - Marketing przy Kawie
„Co za różnica?” – kampania promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych
  • 4
  • 6
20.05.2024

„Co za różnica?” – kampania promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych

Wystartowała kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich „Co za różnica?”. Promuje wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych w ramach programu „Obecność”.

Startująca 20 maja kampania „Co za różnica?” ma wesprzeć SMBU w poszukiwaniu wolontariuszy w trzynastu miastach biorących udział w projekcie. Powinny to być osoby gotowe na zbudowanie długiej, bliskiej relacji i ofiarowanie swojego czasu samotnej osobie starszej.

– Programem „Obecność” odpowiadamy na jedną z największych epidemii tego wieku: samotność. Starsze osoby bardzo potrzebują uwagi, wysłuchania i obecności drugiego człowieka. Każdego dnia przekonują się o tym nasi wolontariusze. Czasami naprawdę nie trzeba wiele, aby nadać życiu kolorów. Małe, drobne dowody życzliwości mogą mieć dla seniora fundamentalne znaczenie – tłumaczy Joanna Mielczarek, dyrektor Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich.

W ramach kampanii przygotowano cztery spoty wideo oraz kreacje statyczne, które prezentują wpływ wolontariusza na codzienność osoby starszej. Bohaterami spotów i sesji zdjęciowej są prawdziwi poznańscy seniorzy, sympatycy Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich.

– Inspiracją dla strategii kampanii i zaproponowanych kreacji w dużej mierze byli bliscy nam seniorzy – rodzice, dziadkowie, znajomi. To, jak ważne są dla nich nasze wizyty i obecność, jak ich codzienność zmienia się dzięki temu, że po prostu jesteśmy obok. I nie potrzebują do tego żadnych drogich rozwiązań czy ogromnego nakładu środków. Tak też powstał pomysł na komunikację wizualną. Materiały graficzne zapraszają odbiorcę do gry, czyli znalezienia różnic w zestawionych zdjęciach.

W tym przypadku porównujemy dwa zdjęcia seniora, a różnice między nimi są drobne. To ciepłe spojrzenie, lekki uśmiech, światło bijące od bohatera. Różnica jest niemal niezauważalna, a jednak porusza. Pokazuje, jak drobne gesty mogą całkowicie odmienić życie podopiecznego Stowarzyszenia. Na pytanie „Co za różnica?” odpowiadamy: „Ty” – tłumaczy Karolina Kulig, marketing & PR managerka w agencji LuckyYou, która wraz z zespołem realizuje kampanię.

Najintensywniejsze działania promocyjne kampanii potrwają do końca czerwca, ale nabór w programie trwa przez cały rok

Kreacje kampanii dostępne są na nośnikach OOH i DOOH (citylighty, billboardy, bankomaty, komunikacja miejska) we wszystkich trzynastu miastach działania programu „Obecność”. To Warszawa, Poznań, Lublin, Wrocław, Kraków, Łódź, Pruszków, Legionowo, Gniezno, Świdnik, Tarnów, Wałbrzych i Pabianice. Zaplanowano również szerokie działania w mediach społecznościowych i strategię performance.

Kampanię zrealizowała agencja LuckyYou. Ze strony agencji za projekt odpowiedzialni są: Karolina Kulig (project management), Kacper Krysiak (art direction), Natalia Majchrzak (copywriting). Reżyserią i montażem spotów zajął się Szymon Wasylów z Red Film Production. Zdjęcia do kampanii stworzył Łukasz Urbańczyk, a color grading portretów wykonał Mateusz Musielak. Działania public relations prowadzi agencja Propsy PR.

  • 6
Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich
Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich
Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich
Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich
Kampania Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich

20 maja 2024