Co Polacy kupują na walentynki – badanie PayPo
  • 0
  • 1
1.02.2023

Co Polacy kupują na walentynki – badanie PayPo

Dwie trzecie Polaków świętuje walentynki. Najpopularniejsze prezenty z tej okazji to czekoladki, kosmetyki/perfumy i kwiaty. Cena całego upominku zazwyczaj mieści się w przedziale 50–200 zł. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez platformę płatności odroczonych PayPo.

Aż 66 proc. ankietowanych Polaków świętuje walentynki ze swoją drugą połówką. Tylko 10 proc. badanych wskazało, że nie uważa się za romantyków, jednak walentynek nie obchodzi 23 proc. Z danych zgromadzonych w badaniu wynika, że mężczyźni wydają z tej okazji:

  • maksymalnie 50 zł (23 proc.)
  • od 100 do 200 zł (22 proc.)
  • od 200 do 500 zł (13 proc.)

Mniejsze kwoty na prezenty przeznaczają kobiety. Jedna trzecia respondentek wydaje średnio 50–100 zł, a 27 proc. najwyżej 50 zł. Prawie co czwarta kobieta (24 proc.) wydaje od 100 do 200 zł, a zaledwie 4 proc. wydaje od 200 do 500 zł.

Co najczęściej z okazji walentynek kupują kobiety, a co mężczyźni?

W czołówce upominków najczęściej kupowanych przez mężczyzn plasują się:

  • kwiaty (55 proc.)
  • czekoladki (45 proc.)
  • kosmetyki i perfumy (30 proc.)
  • biżuteria (27 proc.)
  • odzież lub torebki (10 proc.)
  • książki (10 proc.)
  • gry (5 proc.)
  • płyty (4 proc.)

Nieco inne decyzje zakupowe podejmują kobiety. Najczęściej obdarowują one drugie połówki:

  • kosmetykami i perfumami (39 proc.)
  • czekoladkami (39 proc.)
  • gadżetami typu kubki czy ramki na zdjęcia (27 proc.)

Ciekawostką jest fakt, że osób obdarowywanych przez kobiety kwiatami jest niemal dwa razy więcej (prawie 8 proc.) niż płytami z muzyką (około 5 proc.). 15 proc. badanych kobiet nie kupuje dla partnerów żadnych prezentów.

  • 1
Dwie trzecie Polaków świętuje walentynki

Dwie trzecie Polaków świętuje walentynki

31 stycznia 2023

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
31.01.2023

Wakacje.pl z zarzutami prezesa UOKiK za mylące ceny. Serwis oświadcza, że na ceny nie ma wpływu

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd prezentowanymi cenami. Przykładowo: na stronie z wynikami wyszukiwania 7 dni w 5-gwiazdkowym hotelu na Riwierze Tureckiej w przeliczeniu na osobę kosztowało 2111 zł, a po wejściu na stronę danej oferty i zaktualizowaniu ceny – 2558 zł. Spółka w przesłanym oświadczeniu informuje, że prezentuje oferty partnerów zewnętrznych i nie wpływa na wysokość ich cen.