„CKM”, „Cosmopolitan” i „Playboy” znikają z rynku
  • 0
  • 1
13.11.2019

„CKM”, „Cosmopolitan” i „Playboy” znikają z rynku

Marquard Media Polska koncentruje się na wzroście w obszarze cyfrowym i wycofuje się z rynku prasy. Będzie rozwijać własne portale: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl oraz CKM.pl. Wydania grudniowe są ostatnimi numerami magazynów: „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”.

Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group tłumaczy, że od ponad dwóch lat firma prowadzi daleko idącą transformację swoich spółek w Europie. Inwestuje w usługi cyfrowe w obszarze gier, IT oraz zakupów.

Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych mających na celu jego uzdrowienie.

Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu. To jednak pozwoli Marquard Media Polska w pełni wykorzystać potencjał cyfrowej transformacji prowadzonej w ramach grupy i dalszy rozwój – mówi.

Firma uruchomiła platformy usług cyfrowych dla branży mediowej:

  • Scill – działająca w modelu B-B-C platforma plug-and-play służąca angażowaniu graczy,
  • ShoppieGo (październik) – aplikacja zakupowa wykorzystująca geolokalizację,
  • Act-2-Access (w planach) – platforma B-B-C mająca rozwiązywać problemy firm mediowych związane z blokowaniem reklam.

W następstwie tego MMG w coraz większym stopniu staje się dostawcą rozwiązań w modelu B-B-C i partnerem dla innych firm z obszaru mediów cyfrowych.

Wierzymy w polski rynek. Jesteśmy przekonani, że rezygnacja z wydawania prasy pozwoli na pełne wykorzystanie zasobów, by rozwijać się obszarze cyfrowym na miarę naszego potencjału – dodaje Khezri.

  • 1
Marquard Media Polska

Marquard Media Polska wycofuje się z rynku prasy

13 listopada 2019