Chief growth officer Publicisu przewiduje, że reklamy w ciągu najbliższych 5 lat będą docierać do konsumentów o około 30% rzadziej
  • 0
  • 0
6.02.2018

Chief growth officer Publicisu przewiduje, że reklamy w ciągu najbliższych 5 lat będą docierać do konsumentów o około 30% rzadziej

Rishad Tobaccowala, chief growth officer Publicis Group przewiduje, że możliwość docierania z reklamą do konsumentów zmniejszy się w ciągu następnych pięciu lat o 20–30%. Wpłynie na to wiele czynników. Przede wszystkim to, że dla większości odbiorców kontakt z reklamami jest po prostu przykry.

Będziemy coraz mniej reklamować – mówił Tobaccowala na początku lutego, podczas sesji otwierającej Cross-Platform Media Measurement & Data Summit IMM w Nowym Jorku. Ekspert przewiduje, że w ciągu kilku następnych lat możliwość docierania do konsumentów z reklamami gwałtownie spadnie. Nie da się tego uniknąć.

Tak bardzo nie szanujemy czasu ludzi, że spędzają go oni coraz więcej w środowiskach pozbawionych reklam – stwierdził, przywołując jako dowód szybkie przyjęcie się platform wolnych od reklam, takich jak choćby Netflix.

Tobaccowala nie wierzy też, że Netflix przyjmie model reklamowy. Jest on bowiem sprzeczny z tym, dlaczego konsumenci wybierają ten serwis.

Przedstawiciel Publicisu oskarżył również firmy takie jak Google, Facebook czy Amazon o „dewaluowanie roli marketerów”. Przewiduje, że mądrzy reklamodawcy zwiększą rolę reklamy kierowanej bezpośrednio do konsumentów, by odzyskać kontrolę nad relacjami.

Coraz więcej z nich już sprzedaje bezpośrednio. A wystarczy zacząć to robić, żeby zrozumieć, jaka jest prawdziwa moc danych – mówił.

Jako dane Tobaccowala rozumie informacje o zachowaniach konsumentów i dane transakcyjne generowane przez handel internetowy. Obecnie płyną one do największych platform cyfrowych przypisujących sobie rolę pośredników w tych procesach.

Źródło: www.mediapost.com

Andersen

2 tygodnie temu

Jeśli już, zmieni się model konsumpcji reklam.
Płacący za NF widz, będzie widział marki i produkty w filmie czy serialu i wchłaniał komunikat reklamowy niemal niezauważalnie.

6 lutego 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
6.02.2018

Firma promuje się sprzecznie z dobrymi obyczajami? Ujawnimy dane kierownictwa – zapowiada Stowarzyszenie Twoja Sprawa

Do blisko stu największych agencji reklamowych w Polsce zostały rozesłane listy polecone. Ich nadawcą jest Stowarzyszenie Twoja Sprawa. Organizacja informuje w nich, że od 2018 r. wprowadza zasadę publicznego informowania o osobach sprawujących funkcje kierownicze u tych reklamodawców, którzy będą podejmować działania marketingowe i promocyjne sprzeczne z dobrymi obyczajami. Zwłaszcza jeśli będą one godzić w interes dzieci i młodzieży.

Reklama
Reklama