Chief brand officer P&G przewiduje, że wszystkie reklamy będą zawierać „jakąś formę treści cyfrowych”
  • 0
  • 1
21.01.2021

Chief brand officer P&G przewiduje, że wszystkie reklamy będą zawierać „jakąś formę treści cyfrowych”

W przyszłości wszystkie reklamy będą zawierały „jakąś formę cyfrowego komponentu”, przewiduje Marc Pritchard, dyrektor ds. marki w Procter & Gamble.

Podczas sesji na Variety Entertainment Summit odbywającej się w ramach CES 2021 argumentował, że: „wszystkie reklamy i media staną się jakąś formą cyfrową, jakąś formą programmatic, opartą na danych i zautomatyzowaną”.

Rozwój kanałów takich jak DOOH i telewizja połączona oznacza, że to, co kiedyś określano jako zasoby tradycyjne, można teraz kupić za pośrednictwem systemów umożliwiających precyzyjne kierowanie i pomiary. Nawet kino włączyło się w ten nurt, pozwalając na dokładniejszy pomiar niż w przeszłości.

Coraz więcej kanałów medialnych jest nasyconych cyfrowymi możliwościami planowania i zakupów. W związku z tym marki zdaniem Pritcharda będą mogły:

  • zdefiniować widownię, do której chcą dotrzeć,
  • określić, z jakim rodzajem programowania chcą się kojarzyć,
  • rozpoznać, jak wielki jest to obszar i z kim należy współpracować.

Oto piękno tego, co mamy dzięki modelowi programmatic i pojawieniu się połączonej telewizji. Otwiera to po prostu ogromną szansę, aby zapewnić nam dotarcie do ludzi, których chcemy, gdzie chcemy i kiedy chcemy, w bezpiecznym środowisku. I to będzie dobre dla całej branży – przekonywał Marc Pritchard.

Ponadto podkreślił on wieloletnie skutki asymetrii informacyjnej w dwóch obszarach:

  • W przestrzeni telewizyjnej, gdzie nadawcy i agencje z reguły dysponowały najważniejszymi danymi i wnioskami. Marki natomiast nie miały dostępu do tych faktów i liczb. W odpowiedzi P&G rozpoczął bezpośrednie negocjacje z sieciami telewizyjnymi.
  • Na arenie cyfrowej tzw. walled gardens – duże platformy działające jako zamknięte ekosystemy – również zachowują ścisłą kontrolę nad swoimi danymi i wskaźnikami wydajności kampanii. Większy nacisk na zautomatyzowane reklamy to rozwiązanie, które P&G może zastosować w celu zwiększenia przejrzystości i odpowiedzialności w tym zakresie.

W szerszym ujęciu chief brand officer P&G zasugerował wykorzystanie rosnącej puli danych, które są dostępne dla P&G – w tym rosnącej ilości danych własnych wraz z informacjami dostarczanymi przez partnerów. Może to pomóc w uzyskaniu znaczącego zasięgu.

Źródło: www.warc.com

  • 1
Marc Pritchard, chief brand officer P&G

Marc Pritchard, chief brand officer P&G

21 stycznia 2021

20 stycznia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
20.01.2021

Pandemia sztucznie napompowała e-sklepy? Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu – badanie UCE Research i Syno Poland

Jak wynika z badania „Przyszłość sektora e-commerce w 2021 r.”, podczas pandemii blisko 1/3 Polaków w dużej części zastąpiła zakupy stacjonarne internetowymi. 1/4 w niewielkim stopniu wdrożyła taką praktykę. Kilka procent zaczęło w pełni korzystać z e-sklepów. Najczęstszym powodem zmian były względy bezpieczeństwa oraz brak dostępu do tradycyjnych placówek. Jednak raport nie jest do końca optymistyczny dla branży. Ponad połowa badanych zamierza bowiem wrócić do tradycyjnego handlu po ustąpieniu ograniczeń.