ChatGPT korzysta z reklamy TV do budowania marki - Marketing przy Kawie
ChatGPT korzysta z reklamy w tradycyjnej telewizji do budowania marki
  • 3
  • 1
10.10.2025

ChatGPT korzysta z reklamy w tradycyjnej telewizji do budowania marki

Open AI rozpoczęła pierwszą globalną kampanię reklamową. Pokazuje ChatGPT jako narzędzie rozwiązujące codzienne problemy. Kampania korzysta z tradycyjnych mediów o dużym zasięgu: telewizji i reklamy zewnętrznej (OOH).

Każdy spot emitowany w USA i Wielkiej Brytanii pokazuje jedną codzienną sytuację. Kończy ją prompt nałożony na ekran, co pokazuje, że to ChatGPT pomógł znaleźć potrzebne rozwiązanie. W jednym ze spotów mężczyzna osiąga cel, wykonując dziesięć podciągnięć na drążku. Jednocześnie na ekranie przewija się plan treningowy wygenerowany przez ChatGPT. Towarzyszy temu refren przeboju Simple Minds z lat 80. – „Someone Somewhere In Summertime”.

W innej scenie kobieta jest pod wrażeniem kolacji ugotowanej przez jej chłopaka. Skąd pochodził przepis? Wiadomo… W tle rozbrzmiewa utwór „Fool” Perfum Geniusa.

Jeszcze inny pokazuje plan wycieczki stworzony przez AI. Muzyka: Neil Diamond i jego „Brother Love’s Travelling Salvation Show” (1969).

Przesłanie jest jasne: AI ma służyć do codziennych zadań i ułatwiać życie. Kampanię przygotowała agencja Isle of Any (zobacz jej kampanię dla „New York Timesa”).

Elke Karskens, szefowa międzynarodowego marketingu OpenAI stwierdziła, że celem jest pokazanie, jak ChatGPT może „ułatwić życie i pomóc zrealizować więcej wartościowych rzeczy”.

Mark Ritson: „nawet AI potrzebuje tradycyjnej TV”

Użycie przez innowacyjną firmę z Doliny Krzemowej tradycyjnej telewizji jako głównego narzędzia budowania marki ironicznie skomentował publicysta marketingowy, Mark Ritson. „Kampania OpenAI wykorzystuje emocjonalne reklamy nakręcone na taśmie i emitowane w telewizji. To pokazuje, że nawet sztuczna inteligencja nie jest w stanie zaprzeczyć sile telewizji w budowaniu marki” – napisał w The Drum.

Zdaniem Ritsona wybór ten potwierdza uniwersalną zasadę, którą większość specjalistów zna bez pomocy zaawansowanej sztucznej inteligencji. Telewizja to wciąż kluczowa technologia budująca markę.

ChatGPT kampania

Open AI rozpoczęła pierwszą globalną kampanię reklamową ChataGPT

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

10 października 2025

9 października 2025