- 1
- 1
Dove wzywa do zmiany sposobu komplementowania dziewczynek
Dove chce zmienić sposób, w jaki dorośli chwalą dziewczynki. Kampania „Change the Compliment” ma pomóc młodym dziewczętom zrozumieć, że są „czymś znacznie więcej niż tylko tym, jak wyglądają”.
Spot „Change the Compliment” to szybko zmieniające się kadry m.in. archiwalnych nagrań z dzieciństwa dziewczynek w różnym wieku. Począwszy od niemowlaków, przez kilkulatki, aż po te w wieku szkolnym. W pierwszych scenach na wszystkie spada lawina komplementów – wszystkie dotyczą wyglądu. W drugiej części spotu dziewczynki chwalone są za poczucie humoru, pracowitość, osiągnięcia sportowe.
Marka wskazuje, że nadmierne skupianie się na wyglądzie chwalonych dziewczynek może im szkodzić
Nawet jeśli chwalący ma dobre intencje, może nieumyślnie sugerować, że uroda jest jedyną miarą wartości dziewczyny. Może to u niej prowadzić do wzrostu niezadowolenia z własnego ciała. Marcela Melero, chief growth officer w Dove podkreśla, że kampania ma pomóc młodym dziewczętom zrozumieć, że są „czymś znacznie więcej niż tylko tym, jak wyglądają”.
Start kampanii „Change the Compliment” wyznaczono na 11 października, czyli Międzynarodowy Dzień Dziewczynek
Spot pojawi się w 25 krajach na pięciu kontynentach, w tym m.in. w:
- Kanadzie,
- USA,
- Wielkiej Brytanii,
- Meksyku,
- Brazylii,
- Grecji,
- Szwecji,
- RPA,
- Indiach.
Reklamę stworzyła agencja Zulu Alpha Kilo NY & Toronto. Wyreżyserowała ją Haya Waseem z firmy Object & Animal. Kampania obejmie telewizję, kina, a także media społecznościowe. Specjalny szablon CapCut na TikToku oraz naklejki na Instagramie zachęcają odbiorców do dzielenia się własnymi historiami. W ramach reklamy zewnętrznej pojawiają się wielkoformatowe kreacje z hasłem nawołującym: „Nie nazywaj mnie tylko piękną”.
W Niemczech #ChangeTheCompliment dołącza do programu Dove Body Confidence Sport. Umożliwia dziewczynom personalizację koszulek z wybranym przez nie komplementem, który najlepiej je opisuje.

