Chamlety 2014: zakończono przyjmowanie zgłoszeń do ostatniej edycji festiwalu
  • 0
  • 0
4.11.2014

Chamlety 2014: zakończono przyjmowanie zgłoszeń do ostatniej edycji festiwalu

28 listopada odbędzie się piąta i zarazem ostatnia gala festiwalu Chamlety. Wyłonione zostaną najgorsze kreacje reklamowe roku 2014. Zgłoszenia przyjmowane były do końca października.

Jak zapowiada prof. Michael Fleischer, pomysłodawca festiwalu, tegoroczna edycja wydarzenia będzie ostatnią. Planowana jest jednak nowa inicjatywa. O jej charakterze i kształcie organizatorzy poinformują w późniejszym terminie, najpóźniej na uroczystej gali Chamlet 2014.

Przykładowa kreacja zgłoszona do Chamletów 2014

Przykładowa kreacja zgłoszona do Chamletów 2014. Zobacz też: Związana kobieta i „mieszanie kolorów” niezgodne z Kodeksem etyki reklamy

1 listopada zakończono przyjmowanie zgłoszeń do tegorocznego konkursu. Internauci przesyłali propozycje najgorszych reklam za pośrednictwem fan page’a oraz platformy www.chamlet.pl. Zebrano blisko 350 propozycji.

Dominowały materiały z kategorii Druk, ale z racji nadchodzących wyborów samorządowych popularnością cieszyły się także przykłady kiepskich koncepcji w kategorii Reklama społeczno-polityczna. Spośród zebranych propozycji jury wyłoni dziesięć nominowanych oraz jednego zwycięzcę w każdej kategorii.
 
W tym roku w jury zasiądą:

  • prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski)
  • prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki)
  • prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński)
  • dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski)
  • Dirk Henkelmann (dyrektor kreatywny agencji Dundp)
  • mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski)
  • prof. Piotr Lewiński (Uniwersytet Wrocławski)
  • prof. Marcin Cieński (Uniwersytet Wrocławski)

Organizatorzy postanowili przyznać też jubileuszową nagrodę – EkstraSuperChamleta. Będzie to Chamlet nad Chamletami ostatnich pięciu lat. Laureaci zostaną wyłonieni w ramach każdej kategorii spośród dotychczasowych zwycięzców.

Przykładowa kreacja zgłoszona do Chamletów 2014

Przykładowa kreacja zgłoszona do Chamletów 2014

Przykładowa kreacja zgłoszona do Chamletów 2014

Po gali finałowej przewidywana jest debata, której celem będzie dyskusja na temat reklamy i problemów z nią związanych, ale również podsumowanie ostatnich lat działalności Chamleta. Będzie to okazja do porozmawiania z jurorami festiwalu i zadania im pytań, na które w dotychczasowej formule nie było miejsca.
 
Główna idea Chamletów od lat nie uległa zmianie – nadrzędnym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, na szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej.

Przykładowa kreacja zgłoszona do Chamletów 2014

Przykładowa kreacja zgłoszona do Chamletów 2014

***
Zobacz podsumowania dotychczasowych edycji Chamletów:

  • 7

4 listopada 2014

Reklama
Reklama