Bjørn Gulden, CEO Adidasa o przyszłości i marketingu firmy - Marketing przy Kawie
CEO Adidasa, Bjørn Gulden o przyszłości i marketingu firmy: idealny model to połączenie racjonalności i emocji
  • 0
  • 1
10.03.2025

CEO Adidasa, Bjørn Gulden o przyszłości i marketingu firmy: idealny model to połączenie racjonalności i emocji

Adidas nie może inwestować tylko w najpopularniejsze dyscypliny sportu. Firma utrzyma stały procent wydatków na marketing i połączy racjonalność z emocjonalnością. Tak powiedział prezes Adidasa, Bjørn Gulden na cyklicznym spotkaniu z inwestorami.

„Nie ma wzoru na dobry marketing. To 50% emocji i 50% racjonalności” – powiedział Bjørn Gulden.

Dodał także:

  • Adidas nie może inwestować tylko w najważniejsze komercyjnie sporty, jak piłka nożna, biegi i koszykówka. Bjørn Gulden powołał się na dziedzictwo założyciela firmy, Adiego Dasslera. Zakłada ono inwestowanie także w mniej popularne komercyjnie dyscypliny. „Jeśli podpisujesz kontrakt ze start-upem piłkarskim, może to kosztować milion euro, 10 mln euro, 20 mln euro, są w to ogromne inwestycje. Jeśli podpisujesz kontrakt z narciarzem, to wartość umowy nie wystarczy na sznurowadła piłkarza, prawda?” – zauważył.
  • O wydatkach na marketing. Wydatki na marketing w wysokości 12% przychodów nie są wartością naukową. Może to być 11,5%, może to być 12,2%… Jednak uważamy, że 52% to marża, 13% to wydatki na marketing, 30% to koszty, co daje 10% EBIT. Bjørn Gulden zastrzegł, że w tym schemacie mogą występować kosmetyczne różnice. Marża może wynosić 52,5%: 12,2 to procent sprzedaży wydawany na marketing, co nadal daje 10,3% EBIT. Dodał także, że to tylko procenty. Sprzedaż marki Adidas rośnie co roku o 10%, czyli o 2,3 mld euro. Oznacza to zysk większy o 250 mln dol. przy utrzymaniu założonego odsetka wydatków.
  • Lokalne podejście – z uwzględnieniem różnic w preferencjach konsumentów i znaczenia sportu w różnych regionach. („Najlepszy Adidas w obecnym świecie to globalny Adidas, ale z lokalnym nastawieniem”). W ramach tego podejścia odświeżono identyfikację wizualną marki. Usunięto nazwę marki z logo z trzema paskami. Za jednorodną identyfikacją globalną pójdzie zróżnicowanie treści na rynkach lokalnych. Firma zmieniła slogan reklamowy z „Impossible is nothing ” na „You got this”. Nowy slogan ma podkreślać przyjemność z uprawiania sportu, a nie skupiać się wyłącznie na wygrywaniu.

Bjørn Gulden ostatnio często wypowiada się na temat marketingu. Niedawno ostrzegał marki przed nadmierną koncentracją na kanale sprzedaży bezpośrednio konsumentom w internecie (ang. direct-to-consumer).

źródło: Seeking Alpha

Bjørn Gulden

Bjørn Gulden (CEO firmy Adidas) o przyszłości i marketingu firmy

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

7 marca 2025

  • 3
  • 2
  • 0
7.03.2025

Globalny spot Old Spice pokazuje statek piracki i nawiązuje do kultowej kampanii „Siedzę na koniu”

Spot zatytułowany „Unbelievably Long-Lasting it can only be Old Spice” oparty jest na humorystycznej opozycji. Z jednej strony przedstawia najbardziej śmierdzące miejsce na morzu, czyli piracki statek. Z drugiej – promuje zapach Old Spice o przedłużonym działaniu. Produkt ma sprostać wymaganiom konsumentów, którzy narzekają, że dezodoranty dostępne na rynku nie zapewniają ochrony przez cały dzień.

6 marca 2025