„Ceny paliw w Polsce są jednymi z najniższych w Europie” – głoszą billboardy polskiego przemysłu paliwowego
  • 0
  • 2
9.12.2021

„Ceny paliw w Polsce są jednymi z najniższych w Europie” – głoszą billboardy polskiego przemysłu paliwowego

Ruszyła kampania polskiego przemysłu paliwowego. W jej ramach w całej Polsce pojawiły się billboardy, które mają przekonać Polaków, że ceny paliw w naszym kraju należą do najniższych w Europie.

Na plakatach pojawiło się hasło: „Ceny paliw w Polsce są jednymi z najniższych w Europie” oraz adres strony www.paliwaweuropie.pl. Znajduje się tam także informacja, że jest to „kampania edukacyjna polskiego przemysłu paliwowego” oraz logotypy:

  • Orlenu,
  • Lotosu,
  • Związku Przedsiębiorców i Pracodawców,
  • Polskiej Izby Paliw Płynnych,
  • Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego.

Na wskazanej na billboardach stronie znajdują się trzy sekcje. Pierwsza z nich, zatytułowana „Wszystko o cenach paliw” tłumaczy, co składa się na cenę paliwa. To cena za baryłkę ropy (niestety, autorzy zaprezentowali jedynie dane od kwietnia 2020 r.), kurs walut i cena biokomponentów. Przypomina również, że każdy kierowca „może przypomnieć sobie lata, kiedy cena paliwa utrzymywała się na poziomie ponad 5 zł, podczas gdy pensje były o kilkanaście lub kilkadziesiąt procent niższe” – przemilczano jednak ówczesną ceny za baryłkę.

Druga sekcja ukazuje cenę benzyny Pb 95 i oleju napędowego w poszczególnych krajach Unii Europejskiej. W obu zestawieniach Polska zajmuje trzecie miejsce wśród najtańszych. Cenę podano w złotych za litr dla wszystkich państw, nie uwzględniając średnich zarobków obywateli w poszczególnych krajach.

Trzecia sekcja informuje o nadchodzącej obniżce cen paliw. Od 20 grudnia 2021 r. do 20 maja 2022 r. wysokość akcyzy zostanie obniżona do minimalnego poziomu dopuszczonego w UE. To element tzw. tarczy antyinflacyjnej PiS.

  • 2

Billboardy polskiego przemysłu paliwowego „edukują” Polaków

billboardy polskiego przemysłu paliwowego

9 grudnia 2021

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
9.12.2021

Agencje PR wygrywają kreatywnością. Wyniki badania „Czego firmy oczekują dziś od agencji PR?”

Oczywiste jest, że agencja PR musi odpowiadać na potrzeby klientów. Tempo codziennej współpracy nie zawsze sprzyja jednak pogłębionej refleksji nad długofalowymi oczekiwaniami oraz rozwiązaniami, które im sprostają. W ramach autorskiego badania agencja Walk PR spytała dyrektorów i managerów odpowiedzialnych za komunikację w różnych sektorach rynku o ich perspektywę współpracy z agencjami public relations. Wyniki pokazują, że zarówno na etapie wyboru partnera, jak i podczas codziennej współpracy firmy oczekują od agencji PR przede wszystkim kreatywności, za którą często skłonne są dodatkowo zapłacić.