Castorama Polska zaprzecza doniesieniom o wzroście liczby klientów w czasie pandemii
  • 0
  • 1
25.03.2020

Castorama Polska zaprzecza doniesieniom o wzroście liczby klientów w czasie pandemii

Jak pokazały niektóre badania, efektem trwającej pandemii koronawirusa jest zwiększony ruch w marketach budowlanych. Castorama Polska wydała oświadczenie. Informuje w nim, że od 14 marca spada znacząco liczba klientów w sklepach marki.

Oświadczenie marki Castorama Polska
Odpowiadając na pojawiające się w niektórych mediach nieprawdziwe wiadomości o rosnącej w ostatnim czasie liczbie klientów w sklepach Castorama Polska, informujemy, że od 14 marca, czyli od dnia, w którym zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie ogłoszenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego (a od 20 marca stanu epidemii), liczba klientów w naszych sklepach bardzo znacząco spadła.

To skutek przede wszystkim odpowiedzialnego stosowania się społeczeństwa do zaleceń władz i służb sanitarnych, które apelują o ograniczanie kontaktów w celu zahamowania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Dodatkowo Castorama Polska podjęła decyzję o wprowadzeniu restrykcyjnych zasad, które znacząco zmniejszyły ruch w sklepach stacjonarnych.

Jednocześnie podkreślamy, że spadek wizyt w sklepach przekłada się na obserwowane wzrosty w e-commerce, co pokazuje, że nasi klienci dostosowują swoje zachowania do obecnej sytuacji. Cieszą nas te decyzje. Jednocześnie dziękujemy za świadome i rozsądne podejście do zakupów w naszej sieci.

Nasze sklepy pozostają otwarte, aby zapewnić możliwość zakupu produktów niezbędnych do usunięcia awarii w domu lub dokończenia wcześniej rozpoczętego remontu. Funkcjonujemy jako „apteki dla domu”, co oznacza, że nasi klienci wybierający opcję zakupu bezpośredniego powinni mieć uzasadnioną potrzebę odwiedzenia sklepu. Wszystkich innych prosimy o wybranie metody zakupu przez Internet lub złożenia zamówienia telefonicznie. Oferujemy szeroki wybór sposobów dostarczenia towaru, dostawę do domu, odbiór w paczkomacie lub z wyznaczonego punktu odbioru w specjalnie oznaczonym miejscu w sklepie.

Zwracamy również uwagę na to, że wiele mikro i małych przedsiębiorstw remontowo-budowlanych zaopatruje się w naszych sklepach w instalacje grzewcze, elektryczne, hydrauliczne oraz sanitarne lub niezbędne artykuły domowe. Funkcjonowanie tych firm często zależy od dostępności naszych produktów, a realizacja naszych wspólnych zobowiązań dotyczących najpilniejszych potrzeb mieszkaniowych jest prowadzona w sposób kontrolowany.

Informujemy, że wprowadziliśmy i stale utrzymujemy w naszych obiektach szereg restrykcyjnych norm i działań dla ochrony zdrowia naszych pracowników i klientów. Nie tylko wypełniamy wszystkie nakładane na nas obowiązki, ale podejmujemy też dodatkowe działania ochronne. W tym również te zgłaszane w ostatnich dniach przez przewodniczącego krajowego sekretariatu banków, handlu i ubezpieczeń NSZZ Solidarność.

W sklepach Castorama kilkadziesiąt razy dziennie dezynfekujemy powierzchnie dotykowe, takie jak wózki, blaty, czy fakturomaty. O podstawowych zasadach higieny i bezpieczeństwa informujemy w komunikatach za pomocą systemu nagłośnienia i na plakatach. Każdy, kto wchodzi do sklepu, ma obowiązek zdezynfekowania rąk za pomocą dostarczonego przez nas płynu. Bez tego nie wejdzie do sklepu. Wszystkie informacje o nowych zasadach działania naszych sklepów można znaleźć m.in. na stronie internetowej, w nowo utworzonej zakładce: www.castorama.pl/zmiana-organizacji-funkcjonowania-sklepow.

Obserwacje dotyczące rzekomo zwiększonego ruchu w naszych obiektach są nieprawdziwe. Stosujemy przez cały czas limit liczby osób mogących przebywać na terenie obiektu, przelicznikiem jest 1 osoba na 50 m2. Mamy przestronne sklepy, a ich otwarty układ pozwala na swobodne poruszanie się bez potrzeby kontaktu z innymi osobami. Również w kolejkach stosujemy zasadę zachowania bezpiecznej odległości. Kolejki do wejścia tworzą się sporadycznie i tylko w niektórych sklepach. Dlatego ponownie apelujemy do wszystkich naszych klientów o realizację zamówień przez Internet lub telefon.

Ostatnie tygodnie są sprawdzianem najbardziej wymagających działań prewencyjnych w historii naszej firmy. Castorama Polska od początku istnienia dokładała największej staranności do realizacji misji firmy odpowiedzialnej. Wraz z wieloma podmiotami działającymi w służbie ludziom aktywnie angażujemy się w przeciwdziałanie kryzysowi. Wszystkie decyzje, które podejmujemy, mają i będą miały na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i komfortu naszym pracownikom oraz klientom. Dziękujemy naszym pracownikom za zrozumienie oraz zaufanie, a naszym klientom za stosowanie się do zaleceń i poszanowanie naszych decyzji.

  • 1
Castorama Polska

Castorama Polska wydała oświadczenie

25 marca 2020

24 marca 2020