- 0
- 1
„Cash Empire Tycoon” – PKO BP uruchomił grę w Fortnite
Gra „Cash Empire Tycoon” ma charakter strategiczny. Grający zdobywa fundusze, zarządza budżetem i buduje bazę. Sezon będzie trwał 2 miesiące.
PKO BP wykorzystuje rozrywkę do edukacji finansowej w jednej z najpopularniejszych gier na świecie. W grze „Cash Empire Tycoon” uczestnicy mają rozwinąć umiejętność strategicznego myślenia oraz nauczyć się zaradności i podejmowania decyzji.
Gra ma za zadanie budować świadomość marki PKO BP wśród najmłodszych oraz umacniać jego wizerunek
Kluczowym miejscem mapy jest PKO Rotunda, w której gracz zaczyna rozgrywkę i zdobywa pierwsze pieniądze. Następnie otrzymuje działkę, na której rozpoczyna rozwój swojej bazy. Aby szybciej ulepszyć bazę, gracze mogą korzystać z produktów finansowych dostępnych w PKO Rotundzie:
- pożyczek,
- kont oszczędnościowych,
- lokat.
Bank nie sprzedaje w grze żadnych produktów finansowych.
Na mapie są ponadto:
- zadania poboczne, za wykonanie których gracz otrzymuje specjalne bonusy,
- sklepy z ubraniami, pojazdami i ulepszeniami.
– Gaming to rozrywka, ale także przestrzeń wartościowych doświadczeń i edukacji. Nasza obecność w Fortnite to strategiczny krok w stronę młodego pokolenia. Kluczowym elementem tego projektu jest współtworzenie i współdziałanie. Angażujemy graczy, influencerów oraz pracowników banku w rozwój rozgrywki, aby finalna wersja była interesująca i wartościowa. Budujemy nie tylko wciągającą mechanikę gry, ale także uczymy się współpracować, by doświadczenia graczy były jak najlepsze. Wierzymy, że przyjazna bankowość musi istnieć w codziennych kontekstach ludzi. Wejście do świata Fortnite to kolejny krok w tę stronę – wyjaśnia Piotr Kostrzewa-Zalewski, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.
Gra PKO Banku Polskiego jest stworzona w trybie kreatywnym Fortnite
Oznacza to, że jest strategiczną grą finansową (edukacja ekonomiczna) w modelu tycoon. Nie ma w niej eliminacji innych graczy. Rozgrywka opiera się na zdobywaniu funduszy, zarządzaniu budżetem i rozbudowie bazy. Jedyna forma „walki” jest w jednej z misji pobocznych, w której gracze eliminują zombie atakujące budynek.
„Cash Empire Tycoon” promować będą influencerzy gamingowi:
- Jacob,
- SzamanFN,
- Matek,
- Smarte,
- Bezni,
- Setty.
Przy tworzeniu gry bank współpracował z inStreamly oraz jej partnerami: Creative Minds i A41.gg. Agencja odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami.

„Cash Empire Tycoon” – edukacyjna gra PKO BP w Fortnite