Carlsberg przyznaje, że „prawdopodobnie” nie był najlepszym piwem na świecie
  • 0
  • 2
17.04.2019

Carlsberg przyznaje, że „prawdopodobnie” nie był najlepszym piwem na świecie

Carlsberg w Wielkiej Brytanii przechodzi gruntowną przemianę. Będzie pozycjonować się jako marka bardziej premium i położy większy nacisk na komunikację kierowaną do kobiet. Brand przyznaje, że nie podołał swojemu wieloletniemu hasłu „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”.

Chcemy zmienić sposób, w jaki ludzie myślą o Carlsbergu. Od 1973 r. mówimy, że jesteśmy „prawdopodobnie najlepszym piwem na świecie”. Problem w tym, że ostatnio nie dotrzymywaliśmy tego słowa – mówi Liam Newton, wiceprezes ds. marketingu Carlsberg UK.

W nowej kampanii reklamowej brand przyznaje, że pogubił się, skupiając się na ilości i cenie, nie na jakości. Twierdzi też, że jego piwo zostało całkowicie odmienione i teraz „prawdopodobnie” spełni swoją obietnicę. Według Lynsey Woods, dyrektor ds. marketingu marki w Wielkiej Brytanii, utrzymanie hasła „prawdopodobnie” było niezbędne.

Równocześnie wzrosnąć ma też cena piwa, przenosząc markę do segmentu standard plus i pozycjonując ponad konkurentami takimi jak Foster i Carling. Podkreślone zostaną też duńskie korzenie brandu.

Co najważniejsze, reklama kierowana będzie teraz także do pijących kobiet, ale z pominięciem specyficznego podejścia do tego tematu niektórych konkurentów.

Przez długi czas ta standardowa część kategorii tak naprawdę nie mówiła do kobiet. Ale wszystkie moje znajome piją piwo. Ja również piję piwo. Branża zapomniała, że przetestowaliśmy wszystko z kobietami i mężczyznami na równi. To będzie dla nas duża zmiana – mówi Woods.

Źródło: www.warc.com

  • 2

17 kwietnia 2019