Carlsberg Polska i Łukasz Jakóbiak z kampanią „Trzeźwo myślę”
  • 0
  • 0
14.06.2017

Carlsberg Polska i Łukasz Jakóbiak z kampanią „Trzeźwo myślę”

Rozpoczęła się kampania marki Carlsberg Polska „Trzeźwo myślę”. Promuje ona odpowiedzialną konsumpcję alkoholu jako element nowoczesnego stylu życia. Ambasadorem działań został Łukasz Jakóbiak, twórca internetowego talk-show „20m2”. Działania będą prowadzone od czerwca do września.

W ramach kampanii Carlsberg nie chce moralizować ani straszyć, ale pozytywnie i z humorem przekonywać do odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Bo umiejętność racjonalnego myślenia pomaga zachować kontrolę, odkrywać świat i odczuwać więcej przyjemności i radości – przekonuje marka.

W pierwszej odsłonie działań pojawia się Łukasz Jakóbiak. Wybór ambasadora nie był przypadkowy. Jak tłumaczy marka, vloger ceni zrównoważone i satysfakcjonujące życie oraz przywiązuje wagę do odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

13 czerwca na instagramowym profilu Jakóbiaka rozpoczął się konkurs, w którym można głosować na tzw. trzeźwe myśli. Mają to być sformułowania zachęcające w zabawny sposób do rozsądnej konsumpcji alkoholu, ale też takie, którymi na co dzień kierujemy się w życiu. Wybrane hasła pojawią się na limitowanej serii koszulek.

Pierwsza faza akcji będzie trwała od czerwca do września 2017 r. Działania media relations, współpraca z influencerem oraz promocja 3. Światowego Dnia Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa (15 września 2017 r.) będą łączyły w sobie elementy edukacyjne i angażujące konsumentów.

Z badań GfK Polonia1 przygotowanych na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie wynika, że po piwo sięgamy głównie ze względu na smak. To kryterium bierze pod uwagę 56% osób. Na kolejnych miejscach znalazły się: marka (38%), gatunek oraz wysoka jakość (po 21%). Poza czołówką – bo dopiero na 9. miejscu – jest zawartość alkoholu. Tym czynnikiem kieruje się 11 proc. konsumentów.

Z kolei dane PARPA2 wskazują, że ponad 80% dorosłych Polaków pije alkohol w sposób odpowiedzialny, nie powodując negatywnych konsekwencji dla siebie ani osób z otoczenia. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia na tle Europy mamy duży odsetek abstynentów – jest ich ponad 20%. Około 7% dorosłych mieszkańców kraju pije ryzykownie i szkodliwie – wynika z danych PARPA.

Koncepcję kampanii przygotowała i realizuje agencja Multi Communications.

1 Badanie „Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi” opublikowane w listopadzie 2014 r.
2 Państwowa Agencja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA), sprawozdanie z wykonania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi za rok 2015.

***
Więcej na temat tego rodzaju kampanii czytaj w artykule Klient pod opieką marki

  • 1

14 czerwca 2017

Reklama
Reklama