„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
  • 1
  • 10
9.04.2021

„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea

Marka Nivea wystartowała z kampanią „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk – bądźmy bliżej siebie” i ogłasza nową misję marki. W ramach kampanii przygotowano krótkometrażowy film przedstawiający prawdziwą historię przedwcześnie urodzonych bliźniaczek Lily i Madelaine. Życie jednej z nich, zagrożone po urodzeniu, zostało uratowane w inkubatorze dzięki siostrzanemu dotykowi.

Nivea pragnie szerzyć świadomość prozdrowotnych korzyści płynących z dotyku. Podejmuje więc globalne zobowiązanie i przeznaczy ponad 20 mln euro na pomoc osobom najbardziej zagrożonym samotnością. Działania pomocowe skieruje do trzech grup:

  • wcześniaków,
  • osób niedowidzących,
  • osób starszych z demencją.

Spot promujący kampanię przedstawia prawdziwą historię rodzinnych więzi i uzdrawiającej mocy dotyku. Lily i Madelaine urodziły się 16 lat temu, 9 tygodni przed planowanym terminem. Obie walczyły o przeżycie, były pod stałym monitoringiem w inkubatorze, a ich oddech musiał być wspomagany. Jednak szanse Madelaine były mniejsze, gdyż urodziła się z wadą serca.

Pewnego dnia jedna z pielęgniarek wpadła na pomysł, aby położyć dziewczynki razem w jednym inkubatorze. Od tego momentu siostry przytulały się i dotykały. Ich szanse na przeżycie rosły, a wada serca Madelaine zniknęła. Dotyk Lily uratował siostrze życie.

Dzieląc się swoją historią, bliźniaczki stały się bohaterkami kampanii. Ich historia jest integralną częścią misji marki, polegającej na promowaniu zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku „skóra do skóry”.

Na przełomie 2018 r. i 2019 r. marka Nivea przeprowadziła globalne badanie, które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku. Badanych było 23 913 osób z jedenastu krajów. Efektem jest światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego.

Opublikowanie raportu zostało zaplanowane na marzec 2020 r., jednak w tym czasie pojawiła się pandemia Covid-19. W tych okolicznościach Nivea kontynuowała dalszą część badań, które polegały na analizie doświadczenia dotyku oraz poczucia samotności w czasie pandemii. Połączenie tych dwóch raportów stanowi całościowy ogląd aktualnej sytuacji zjawiska dotyku i udowadnia jego korzyści.

Na podstawie badań wykonanych przed pandemią Covid-19 zostały wyciągnięte następujące wnioski [1]:

  • Dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego i pełnego życia. Jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie.
  • Trzy najczęstsze skojarzenia z dotykiem wskazane przez ankietowanych to: miłość, zainteresowanie i troska.
  • Większość ludzi doświadcza mniej dotyku, niżby tego pragnęli.

Badania przeprowadzone w trakcie pandemii Covid-19 wykazały [2]:

  • W przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku.
  • Covid-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy.
  • Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumieli, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.

Wyniki światowego raportu oraz historie prawdziwych ludzi, którym dotyk uratował życie, zainspirowały markę do stworzenia kampanii „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk – bądźmy bliżej siebie”. Ma ona zwiększyć świadomość tego, jak ważny dla ludzi jest dotyk. Nivea pragnie zainspirować wszystkich ludzi, by był on częścią ich każdego dnia.

W ramach działań marka wesprze lokalne projekty na rzecz poprawy jakości życia osób zagrożonych samotnością – dzieci przedwcześnie urodzonych, osób niedowidzących czy starszych dotkniętych demencją. Do roku 2025 marka Nivea zobowiązuje się przeznaczyć 20 mln euro na projekty promujące dotyk, docierając przy tym do 150 tys. osób.

Kampania w Polsce wystartuje 12 kwietnia, a jej pierwsza odsłona potrwa do 6 czerwca. Obejmie prasę, Internet i działania public relations. Adaptacją zajęła się agencja OneTouch, o zakup mediów zadbał dom mediowy OMD. Działania PR realizuje agencja Partner of Promotion. Autorem zdjęć do kampanii „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk – bądźmy bliżej siebie” jest fotograf Steve McCurry.

[1] Badania zostały przeprowadzone przez niezależny instytut badawczy Mindline w postaci ankiety online wśród 12 207 osób w 11 krajach w okresie między październikiem 2018 r. a marcem 2019 r.
[2] Badania zostały przeprowadzone przez niezależny instytut badawczy Mindline w postaci ankiety online wśród 11 706 osób w 9 krajach w okresie między kwietniem 2020 r. a sierpniem 2020 r.

  • 10
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea

„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea

„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea
„Care for Human Touch” – nowa misja marki Nivea

9 kwietnia 2021