Call for papers: zostań prelegentem Forum IAB 2020
  • 0
  • 1
15.01.2020

Call for papers: zostań prelegentem Forum IAB 2020

IAB Polska i rada programowa Forum IAB 2020 zapraszają do zgłaszania prelekcji na konferencję, która odbędzie się 3–4 czerwca 2020 r. w Warszawie. Temat przewodni w tym roku to: „In trust we trust. Jaką wartość ma zaufanie?”.

Podczas 14. edycji Forum IAB uczestnicy rozmawiać będą o zaufaniu, które stanowi podstawę każdej relacji. To siła napędowa każdego biznesu. Zaufanie budują nie słowa, ale spełnione obietnice. Dlatego warto zadać sobie pytania:

  • Jaką wartość, nie zawsze pieniężną, ma zaufanie dla każdego uczestnika rynku (klienta, pracownika, właściciela)?
  • Co chcemy obiecać, żeby zaufanie rosło i jak chcemy te obietnice spełniać?

Ludzie uwierzyli, że Internet i cyfrowa transformacja będą remedium na większość problemów współczesnego świata. Zagwarantują powszechny dostęp do wiedzy, produktów i usług. Umożliwią automatyzację uciążliwych procesów, zniwelują bariery i odległości.

Generujemy gigantyczne ilości danych. Opracowujemy coraz bardziej zaawansowane algorytmy. Budujemy wszechobecne sieci. Instalujemy nadajniki, niewidoczne kamery, mikroskopijne głośniki…

Jak zauważa noblistka Olga Tokarczuk, „Internet poddany zupełnie bez refleksji procesom rynkowym i oddany graczom monopolistom steruje gigantycznymi ilościami danych (…), służąc przede wszystkim programowaniu zachowań użytkowników, czego dowiedzieliśmy się po aferze Cambridge Analytica”.

Dziś wielu zaczyna traktować postępującą digitalizację jako poważne zagrożenie – dla ludzi, dla społeczeństw, dla krajów. Znane nam zawody znikają, sklepiki pod domem również. Ludzie przestają się ze sobą komunikować, pogrążeni w swoich małych i dużych ekranach. Szanse na przetrwanie w naszych związkach oceniają algorytmy.

W czasach, kiedy każdy może wygenerować newsa, prawdziwego lub nie, i podzielić się nim ze światem, większość mediów jest w kryzysie. Wybory wygrywają mistrzowie social media i bohaterowie memów.

Ludzie na całym świecie zaufali technologii. Co z tego wynikło? Czy dobrze zrobili? Czy ufają i powinni ufać jej nadal?

Digitalizacja a kryzys zaufania
Badania przeprowadzane na przestrzeni ostatnich lat niezmiennie pokazują, że naszą cechą narodową jest nieufność. Polacy są piątym najbardziej nieufnym narodem w „Trust Barometer” Edelmana. Polska osiągnęła 39 punktów na 100. Choć i tak wypadliśmy lepiej niż w poprzednim raporcie, gdy Polska była na drugim miejscu – zaraz za Rosją.

Dzisiaj Polacy wierzą najbardziej organizacjom pozarządowym i biznesowi. Znacznie gorzej wypadają media i nasz rząd (choć z roku na rok jego wynik się poprawił). Kiedyś ufaliśmy Kościołowi, reklamie, badaniom, sąsiadom, rekomendacjom zakupowym, porównywarkom cenowym, postom w mediach społecznościowych.

Obecnie 59% Polaków nie wie, co jest prawdą, a co nie. 63% nie potrafi odróżnić prawdziwego dziennikarstwa od plotki. Wydaje się, że mamy do czynienia z powszechnym kryzysem zaufania.

  • Dlaczego warto nad tym pracować? Jak budować zaufanie wśród swoich klientów, pracowników, partnerów biznesowych?
  • Jak budować zaufanie do branży zdominowanej przez clickbajty i fake newsy?
  • Jaką wartością dla ludzi jest zaufanie? Komu i dlaczego to się opłaca?
  • Co dzieje się, gdy zaufanie zostaje utracone? Jakie konsekwencje w biznesie może to spowodować? Jak można odbudować raz stracone zaufanie?
  • Czym jest zaufanie dla różnych pokoleń (X, Y, Z)? Jak je budować? Co jest ważne dla każdego z tych pokoleń i jaką wartość widzą w zaufaniu?
  • Może nie warto budować już brandów (choć wciąż mówi się, że „marka bez zaufania to tylko produkt”)? Jakie inne wartości są ważne dla klienta przy wyborze produktu?
  • Jakim danym i badaniom warto ufać? Jak weryfikować wiarygodność informacji?

O tym i o innych wymiarach zaufania będzie można podyskutować na tegorocznym Forum, wymieniając się doświadczeniami i inspiracjami z ekspertami różnych branż. Tematy będą rozważane z jak największej liczby perspektyw.

Chcesz podzielić się wiedzą i doświadczeniem w powyższych obszarach? Weź udział w call for papers do Forum IAB 2020.

Zgłoszenia propozycji wystąpień są bezpłatne. Należy je przesłać na adres: forum2020@iab.org.pl do 7 lutego 2020 r. Szczegółowy brief i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.forumiab.pl. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
Forum IAB 2020

Można zgłaszać swoje wystąpienia na Forum IAB 2020

15 stycznia 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.01.2020

Branża internetowa cierpi na brak wyspecjalizowanych pracowników. Badanie IAB Europe

3/4 europejskich pracodawców z branży internetowej wskazuje, że brak odpowiednich kwalifikacji kandydatów jest główną barierą podczas procesu rekrutacji. Ponadto w przeważającej większości państw UE system edukacji nie nadąża za cyfrową rewolucją, która od kilkunastu lat dzieje się na naszych oczach – wynika z raportu IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym”.