Kim byli uczestnicy sylwestra w Zakopanem? Analiza Selectivv
  • 0
  • 1
3.01.2018

Kim byli uczestnicy sylwestra w Zakopanem? Analiza Selectivv

Dwie trzecie uczestników koncertu sylwestrowego w Zakopanem stanowiły osoby po 30. roku życia. Wskazuje na to badanie właścicieli smartfonów, którzy bawili się podczas tego wydarzenia. Więcej osób przyjechało pod Tatry z Warszawy niż z Krakowa. 6% imprezowiczów stanowili obcokrajowcy. Ponad 80% badanych robi zakupy w Lidlu i Biedronce. Najpopularniejszym operatorem komórkowym okazał się natomiast Orange.

Według danych Policji cytowanych przez TVP Info na koncercie w Zakopanem bawiło się około 90 tys. osób. Firma Selectivv Mobile House przeprowadziła analizę prawie 75 tys. użytkowników smartfonów, którzy w noc sylwestrową znajdowali się na Równi Krupowej w Zakopanem. Wykorzystano do tego geotrapping, czyli oznaczanie użytkowników mobile przebywających w danym czasie w danym miejscu.

Następnie przeanalizowano, jakie informacje o uczestnikach wydarzenia Selectivv zgromadził do tej pory w swojej bazie danych. Baza obejmuje 15 mln osób, czyli prawie wszystkich posiadaczy smartfonów w naszym kraju.

Zaskoczenie może stanowić fakt, że więcej osób przyjechało do Zakopanego z Warszawy (7621 osób) niż z Krakowa (6921 osób), który znajduje się cztery razy bliżej. Luis Fonsi, Zenon Martyniuk i inne gwiazdy sylwestrowej nocy przyciągnęły też 700 osób z Trójmiasta.

Większość uczestników koncertu stanowili mężczyźni (56%), podobnie jak właściciele telefonów z systemem Android (81%). Najpopularniejszymi operatorami komórkowymi byli natomiast Orange (29%) oraz Play (25%).

Selectivv przeanalizował również, ilu uczestników sylwestrowej imprezy w Zakopanem należy do któregoś z sześćdziesięciu profili psychograficznych. Okazuje się, że co piąty uczestnik spędzał wakacje za granicą, 43% interesuje się sportem, a 10% ma dzieci w wieku do dziesięciu lat.

O badaniu
Zbiór danych o użytkownikach mobile Selectivv obejmuje łącznie 82 mln osób, z czego 15 mln w Polsce. Średnio o jednym użytkowniku firma ma 362 informacje. Są to m.in. dane demograficzne, zainteresowania użytkownika oraz lokalizacje, w jakich on przebywa. Dane są zbierane za zgodą użytkowników za pośrednictwem 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych oraz 15 mln stron WWW.

W wyniku analizy big data wyróżniono 60 profili konsumentów. Są to np. osoby planujące dziecko, użytkownicy bankowości mobilnej czy użytkownicy aplikacji muzycznych. Przykładowo: profil zainteresowanych sportem zawiera osoby, które odwiedzały strony internetowe o tematyce sportowej co najmniej 3 razy w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei profil klienci Lidla lub Biedronki obejmuje osoby, które odwiedziły wymienione sklepy minimum 2 razy w ciągu ostatnich czterech miesięcy.

Marcin_blog-ITIQ-pl

2 tygodnie temu

zrobiliście darmowa bramkę wifi i na podstawie analtyki GA/fb zebraliście te dane czy operatorzy tyle wiedzą?

Jaro_lodz

2 tygodnie temu

@Marcin_blog-ITIQ-pl:
Wystarczy, że użytkownik smartfona ma jedną z aplikacji, w których jest tracker Selectivv. Poza tym śledzą inne kanały. Tu masz opisane jak to działa http://innpoland.pl/128909,30-tys-polakow-na-sekunde-z-taka-predkoscia-polska-selectivv-zbiera-dane-o-rodakach-za-chwile-siegna-po-rosjan

tak sądzę

2 tygodnie temu

Obawiam się, że niestety tyle wiedzą.

Andersen

2 tygodnie temu

Nie tylko wiedzą, ale też dzielą się tą wiedzą, z innymi podmiotami, za pieniądze.

3 stycznia 2018

Reklama

2 stycznia 2018

1 stycznia 2018

Reklama