Burger King zaprezentował efekty pierwszej od 20 lat poważnej zmiany identyfikacji wizualnej
  • 2
  • 9
8.01.2021

Burger King zaprezentował efekty pierwszej od 20 lat poważnej zmiany identyfikacji wizualnej

Z początkiem 2021 r. Burger King zaprezentował nową tożsamość wizualną marki. Jest to pierwsza zmiana identyfikacji tej sieci fast food od dwudziestu lat. Obejmuje nowe logo, opakowania, produkty, tablice z menu, stroje pracowników, oznakowania i dekoracje lokali, a także materiały marketingowe, w tym prezentowane online.

Marka stawia na niestandardowy font oraz kolory retro, takie jak musztardowy i palona pomarańcza. Mają one naśladować organiczne kształty i kolory pozycji z menu Burger Kinga. Zakładany rezultat to wyrazisty, naturalny wygląd, który odróżnia firmę od konkurencji.

Tożsamość marki została zaprojektowana tak, aby podkreślała świeże składniki. Jest to istotne w branży, która nie jest uważana za zdrową.

Chcieliśmy wykorzystać design, aby zlikwidować lukę między negatywnym postrzeganiem fast foodów przez ludzi a pozytywną rzeczywistością historii kulinarnej. Chodzi o sprawienie, by marka wydawała się mniej syntetyczna, sztuczna i tania, a bardziej realna, pożądana i smaczna – mówi Lisa Smith, executive creative director agencji Jones Knowles Ritchie, która przygotowała projekt.

Starano się to uzyskać na kilka różnych sposobów. Twórcy identyfikacji odeszli od syntetycznego logo z 1999 r., z okrągłym niebieskim obrysem ikony burgera. Lisa Smith i jej zespół zastąpili ten znak zaktualizowanym riffem w wersjach z 1969 i 1994 r. To stonowany, prosty, płaski kreskówkowy burger z napisem „Burger King” wciśniętym między połówki bułki. W nowej identyfikacji pojawił się niestandardowy krój czcionki (częściowo szeryfowy), nazwany Flame.

  • 1

Nowy projekt zawiera też zabawne ilustracje hiszpańskiego duetu Cachetejack. Projekty te stwarzają Burger Kingowi nowe możliwości oznaczania wszystkiego: od komunikatów o błędach na stronie internetowej, przez reklamy cyfrowe i grafiki społecznościowe, po papier do wykładania tac w lokalach. Kreskówkowe postaci obracają krążki cebuli, jedzą frytki czy używają plasterków pikli jako lornetki.

Burger King zmienił identyfikację wizualną

źr. Jones Knowles Ritchie

Paleta kolorów została zaczerpnięta bezpośrednio z kluczowych składników stosowanych przez Burger Kinga: wołowiny, sałaty, frytek.

Źródło: www.fastcompany.com

  • 8
Burger King zmienił identyfikację wizualną

Burger King zmienił identyfikację wizualną

8 stycznia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.01.2021

UOKiK nie zgodził się na przejęcie spółki Eurozet przez Agorę

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakazał przejęcia spółki Eurozet przez Agorę. W wyniku koncentracji powstałaby silna grupa radiowa, mogąca ograniczać konkurencję na rynku reklamy radiowej oraz rozpowszechniania programów radiowych – uważa urząd. Transakcja mogła prowadzić do powstania duopolu i marginalizacji pozostałych grup i stacji radiowych. Dwie czołowe grupy radiowe (Eurozet i RMF FM) posiadałyby łącznie około 70-procentowy udział w rynku – argumentuje.

7 stycznia 2021