Brytyjskie supermarkety pozbywają się jednorazowych opakowań z plastiku
  • 0
  • 1
25.06.2019

Brytyjskie supermarkety pozbywają się jednorazowych opakowań z plastiku

Największe brytyjskie sieci handlowe dążą do radykalnego zmniejszenia ilości jednorazowych plastikowych opakowań. Będą m.in. oferować klientom więcej produktów na wagę.

W sierpniu sieć Waitrose w Oxfordzie rozpocznie testy napełnianych pojemników. Kupujący będą mogli nabrać z nich suche produkty na wagę do własnych naczyń. Znajdą tam m.in. makaron, ryż czy kawę. Będą mogli też napełnić przyniesione przez siebie pojemniki płynami: piwem, winem, ale i detergentami marki Ecover.

By zachęcić klientów do ekologicznych wyborów, wszystkie sprzedawane w ten sposób produkty będą oferowane o 15% taniej niż ich pakowane odpowiedniki. Kupujący bez własnych pojemników mogą także wypożyczyć pudełko za 5 funtów. Kwota ta zostanie zwrócona po oddaniu opakowania.

Tymczasem sieć Morrisons wprowadza niepakowane warzywa i owoce w 60 sklepach. Można je zabrać do domu luzem lub zapakować w bezpłatne papierowe torby. Z kolei Adsa obiecała niedawno, że do końca 2019 r. ograniczy o 10% wykorzystanie plastiku w swoich markach własnych. Sklep z mrożonkami Iceland Food zamierza usunąć u siebie wszystkie tworzywa sztuczne do 2024 r.

www.stylus.com

  • 1

25 czerwca 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
25.06.2019

„Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” – raport Izby Gospodarki Elektronicznej

Coraz chętniej korzystamy z większej liczby kanałów, przy czym mamy mniej ulubionych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne są ulubionym miejscem zakupów 22% badanych. Ich popularność spadła o 10 p.p. względem zeszłego roku. 11% wskazało platformy zakupowe, 10% e-sklepy, a 7% media społecznościowe. 40% respondentów nie ma ulubionego miejsca zakupowego. Przeważnie są to osoby młode – pokazuje raport Izby Gospodarki Elektronicznej.