BrewDog ogłosił się antysponsorem mistrzostw świata w Katarze
  • 0
  • 6
7.11.2022

BrewDog ogłosił się antysponsorem mistrzostw świata w Katarze

Marka BrewDog krytykuje Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Rozpoczęła kampanię billboardową, ogłaszając się antysponsorem wydarzenia. Reklamy zostały skrytykowane przez internautów za hipokryzję.

Szkocki browar BrewDog w ramach kampanii „antysponsorskiej” krytykuje na billboardach Katar i sam mundial. Używa haseł w rodzaju:

  • „Najpierw Rosja, potem Katar. A kiedy Korea Północna?”;
  • „Piękny wstyd” („The Beautiful Game”, gdzie skreślone „g” zostało zastąpione „sh”, jak w słowie „shame”).

BrewDog krytykuje Katar za brak ochrony pracowników (przytacza szacunki „Guardiana”, że przy budowie stadionów i infrastruktury zginęło 6500 robotników), za kryminalizację homoseksualizmu, kary cielesne, korupcję itp.

Na swojej stronie internetowej firma opublikowała oświadczenie:

To nie są mistrzostwa świata. To F*Puchar Świata (F*Cup). Futbol został wytarzany w błocie, zanim jeszcze piłka znalazła się w grze. Bądźmy szczerzy: Katar wygrał przez przekupstwo. Na skalę przemysłową.Piłka nożna ma być dla każdego. Ale w Katarze homoseksualizm jest nielegalny, chłosta jest akceptowaną formą kary, a 6500 robotników zginęło przy budowie stadionów. Stąd nasz ruch. I kładziemy nasze pieniądze tam, gdzie są nasze usta, a wszystkie zyski z naszego Lost Lager sprzedanego podczas turnieju zostaną przeznaczone na walkę z łamaniem praw człowieka.

Jesteśmy dumni, że wprowadzamy BrewDog jako antysponsora F*Pucharu Świata. Żeby było jasne: kochamy piłkę nożną. Po prostu nie znosimy korupcji, nadużyć i śmierci. Dołącz do nas. Wznieśmy kufle za graczy. Za fanów. Za wolność słowa. A środkowy palec pokażmy każdemu, kto uważa, że ​​mistrzostwa świata w Katarze mają sens.

Jednocześnie firma nie zamierza rezygnować z pokazywania rozgrywek w strefach kibica i swoich barach. Deklaruje jednak, że wszystkie zyski z piwa Lost Lager z okresu turnieju zostaną przeznaczone na rzecz organizacji walczących z łamaniem praw człowieka. Tym też usprawiedliwia swoje działania wobec krytyki internautów. Im więcej sprzedanego piwa, tym więcej browar ma przeznaczyć na walkę o prawa człowieka.

  • 6
BrewDog ogłasza się antysponsorem Quatar World Cup

BrewDog ogłasza się antysponsorem Quatar World Cup

BrewDog ogłasza się antysponsorem Quatar World Cup
BrewDog ogłasza się antysponsorem Quatar World Cup
BrewDog ogłasza się antysponsorem Quatar World Cup
BrewDog ogłasza się antysponsorem Quatar World Cup
BrewDog ogłasza się antysponsorem Quatar World Cup

7 listopada 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.11.2022

Korzystanie z platform e-handlu B2B – raport Deloitte

W krajach rozwiniętych cztery na pięć przedsiębiorstw dostarczających usługi innym firmom korzysta z platform e-handlu B2B. W przypadku polskiego rynku trudno mówić o bezpośredniej zależności między wielkością firmy a przychodami z e-handlu. Mimo to wyniki zawarte w raporcie „B2B e-commerce” Deloitte Digital pokazują, że elektroniczne narzędzia sprzedaży ułatwiają rozwój firm. Zwiększają m.in. liczbę obsługiwanych klientów.

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
7.11.2022

Nieznaczny spadek Polski w europejskim rankingu siły nabywczej – badanie GfK

W najnowszym badaniu „GfK Purchasing Power Europe 2022” Polska zajęła 29. miejsce. Oznacza to spadek o jedną pozycję względem ubiegłego roku. Za nami znalazły się m.in. Węgry (30) i Rumunia (31). Wyraźnie przed nami (22) są Czesi. Średnia siła nabywcza przypadająca na mieszkańca naszego kraju wyniosła 9254 euro, podczas gdy średnia dla Europy to 16 344 euro. Badanie mierzy siłę nabywczą 42 europejskich państw.