Branża farmaceutyczna reaguje na falę przeziębień. Raport IMM: wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2018
  • 0
  • 12
8.11.2018

Branża farmaceutyczna reaguje na falę przeziębień. Raport IMM: wydatki reklamowe w wybranych branżach w październiku 2018

Największy budżet na reklamy w październiku przeznaczyła branża farmaceutyczna. Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na branże
Według danych IMM w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna. Jej wydatki w październiku stanowiły 39 proc. spośród wydatków wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (31 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.). Za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (9 proc.).

W październiku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 484 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radiu. Kwota ta jest niemal o 100 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała nieco ponad 1 mln zł.

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl. W październiku przeznaczył on ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt, Biedronka oraz Euro RTV AGD.

Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej dużymi budżetami reklamowymi mogą pochwalić się dyskonty (27 proc.) i sklepy w elektroniką (24 proc.). Oprócz nich w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach są: Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.

Farmacja: typy reklamowanych produktów
Największe budżety w branży farmaceutycznej były przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębienia i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska. Przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację kampanii rebrandingowej w mediach. Kolejne pozycje zajmują: PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.

Finanse: typy reklamowanych usług
W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł. Tym samym wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy NC+.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in.: oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł). Następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford.

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach były reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.

O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam Admonit IMM. Dotyczy okresu od 1 do 31 października 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

8 listopada 2018

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
8.11.2018

Ile zamierzamy wydać na nadchodzące święta Bożego Narodzenia? Barometr Providenta

Na zorganizowanie świąt chcemy przeznaczyć średnio 719 zł, czyli niemal tyle samo, co w dwóch poprzednich latach – wynika z badania Barometr Providenta. Połowa ankietowanych zadeklarowała jednak, że choć kupi wszystkie potrzebne produkty, to ograniczy się do tych najtańszych. Jednocześnie zmalała liczba osób, którym wcześniej brakowało środków na tradycyjne świąteczne wydatki.