Branża farmaceutyczna liderem wydatków reklamowych w październiku 2019 r. Wydała ponad 651 mln zł. Raport IMM
  • 0
  • 4
27.11.2019

Branża farmaceutyczna liderem wydatków reklamowych w październiku 2019 r. Wydała ponad 651 mln zł. Raport IMM

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w październiku 2019 r. Branża ta ogółem przeznaczyła 651 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą wydano ponad 472,6 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 125,6 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 53,3 mln zł.

Branża farmaceutyczna liderem wydatków reklamowych w październiku 2019 r. Wydała ponad 651 mln zł. Raport IMM

Wtorek najpopularniejszym dniem tygodnia na reklamę
W październiku największe budżety reklamowe lokowane były we wtorki i wyniosły w sumie 121,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały odnotowane w soboty – około 60 mln zł.

Marki farmaceutyczne o największych wydatkach reklamowych
W kwietniu marka Apap zainwestowała największe kwoty w reklamy. Było to ponad 13 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się: Molekin (12,1 mln zł), Ibuprom (11,7 mln zł), AntyGripin (11,5 mln zł) oraz Ibum (9,8 mln zł).

Typy reklamowanych produktów farmaceutycznych
W październiku 2019 r. najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczone na reklamy środków na przeziębienie i grypę (40 proc.) oraz środków przeciwbólowych (23 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, preparatów poprawiających urodę, a także środków uspokajających.

Branża farmaceutyczna liderem wydatków reklamowych w październiku 2019 r. Wydała ponad 651 mln zł. Raport IMM

O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam Admonit IMM. Dotyczy okresu 1–31 października 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

26 listopada 2019

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.11.2019

Cherrissimo, marka czekoladek zachęca: „Podaruj sobie chwilę dla siebie”

Należąca do grupy Mieszko marka Cherrissimo rozpoczęła w listopadzie kampanię telewizyjną „Zanurz się w chwili”. Jak przekonuje, intensywny tryb życia współczesnych kobiet powoduje, że często brakuje im chwil tylko dla siebie. A każdy taki moment wyrwany z zabieganej rzeczywistości to prezent, jaki kobieta może podarować samej sobie. Jego dopełnieniem może być delektowanie się smakiem pralin.