Boliwijska marka piwa stara się ratować lokalne rzemiosło
  • 1
  • 1
30.03.2021

Boliwijska marka piwa stara się ratować lokalne rzemiosło

Marka piwa Huari z Boliwii rozpoczęła kampanię, w której zwraca uwagę na lokalne rzemiosło. Stara się uchronić tamtejsze tkactwo od zapomnienia.

W departamencie Oruro w Boliwii, gdzie produkowane jest piwo Huari, kobiety od wieków zajmowały się przędzeniem i tkaniem charakterystycznych, jaskrawych tkanin. Te umiejętności były przez lata przekazywane córkom i wnuczkom. Niestety, uznanie dla tradycyjnego rzemiosła zmalało, w związku z czym umiejętności te mogą zaniknąć. Przeciwdziałać temu postanowiła boliwijska marka piwa Huari.

W 2015 r. firma zaczęła organizować warsztaty i otworzyła szkołę tkacką. Zwiększyła tym samym liczbę tkaczek z 4 do 42.

W marcu 2021 r. Huari rozpoczęła kampanię „Sigo El Hilo”, czyli „Podążaj za wątkiem”, aby podnosić świadomość tego, co można stracić. Wydała limitowaną edycję butelek owiniętych w ręcznie robione tkaniny. Wyprodukowała też cztery krótkie filmy dokumentalne przedstawiające tkaczy i proces tkania. Marka dąży też do ustanowienia statusu chronionego rzemiosła tkaczy. Zachęca do podpisywania petycji o uznanie tkanin pochodzenia boliwijskiego za oficjalne dziedzictwo kulturowe.

Źródło: www.trendwatching.com

  • 1
Boliwijska marka piwa Huari chce chronić lokalne rzemiosło od zapomnienia

Boliwijska marka piwa Huari chce chronić lokalne rzemiosło od zapomnienia

30 marca 2021