- 0
- 1
61% Polaków czeka na promocje – wskazuje badanie Allegro towarzyszące startowi Black Weeks 2025
Dane z badania Danae dla Allegro pokazują, że ponad połowa Polaków (58%) zamierza wziąć udział w tegorocznym Black Week. Najczęściej są to osoby robiące zakupy online co najmniej dwa razy w miesiącu.
Główną motywacją do udziału w Black Week jest przekonanie, że właśnie wtedy dostępne są najkorzystniejsze promocje (45%). Kolejne powody to:
- sympatia do samej akcji (35%),
- chęć wcześniejszego zakupu prezentów świątecznych (27%),
- coroczny zwyczaj uczestnictwa (23%).
Blisko jedna na pięć osób ma konkretny plan i deklaruje, że to dobry czas na kupienie wcześniej upatrzonych produktów.
Czekanie na promocje i wyprzedaże takie jak Black Week to najczęściej wybierana strategia oszczędzania wśród Polaków (61%)
W czasach rosnących kosztów życia Polacy stają się coraz bardziej strategicznymi kupującymi – analizują, porównują i czekają na idealny moment, by złapać najlepszą okazję. Chętnie również porównujemy ceny w różnych sklepach (49%), a także korzystamy z kuponów i kodów rabatowych (48%). Blisko co trzeci badany (32%) czerpie korzyści z uczestnictwa w programach lojalnościowych oraz korzysta z aplikacji mobilnych (28%).
Do mniej popularnych sposobów należą:
- korzystanie z cashbacków (17%),
- dodawanie produktów do koszyka i oczekiwanie na rabat (17%),
- kupowanie produktów w zestawach promocyjnych (16%).
Niewielu klientów online interesuje się outletami (15%) oraz zapisuje się do newsletterów (13%).
O badaniu
Badanie „Trendy zakupowe” zrealizowała firma Danae na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1000 ankiet w formie wywiadów online (CAWI). Czas realizacji: 29 sierpnia – 5 września 2025 r.
Allegro prezentuje wyniki badania, ogłaszając start listopadowych promocji na platformie. Tegoroczne Black Weeks potrwają do 1 grudnia.

