Black Week 2025 według badania Allegro - Marketing przy Kawie
61% Polaków czeka na promocje – wskazuje badanie Allegro towarzyszące startowi Black Weeks 2025
  • 0
  • 1
3.11.2025

61% Polaków czeka na promocje – wskazuje badanie Allegro towarzyszące startowi Black Weeks 2025

Dane z badania Danae dla Allegro pokazują, że ponad połowa Polaków (58%) zamierza wziąć udział w tegorocznym Black Week. Najczęściej są to osoby robiące zakupy online co najmniej dwa razy w miesiącu.

Główną motywacją do udziału w Black Week jest przekonanie, że właśnie wtedy dostępne są najkorzystniejsze promocje (45%). Kolejne powody to:

  • sympatia do samej akcji (35%),
  • chęć wcześniejszego zakupu prezentów świątecznych (27%),
  • coroczny zwyczaj uczestnictwa (23%).

Blisko jedna na pięć osób ma konkretny plan i deklaruje, że to dobry czas na kupienie wcześniej upatrzonych produktów.

Czekanie na promocje i wyprzedaże takie jak Black Week to najczęściej wybierana strategia oszczędzania wśród Polaków (61%)

W czasach rosnących kosztów życia Polacy stają się coraz bardziej strategicznymi kupującymi – analizują, porównują i czekają na idealny moment, by złapać najlepszą okazję. Chętnie również porównujemy ceny w różnych sklepach (49%), a także korzystamy z kuponów i kodów rabatowych (48%). Blisko co trzeci badany (32%) czerpie korzyści z uczestnictwa w programach lojalnościowych oraz korzysta z aplikacji mobilnych (28%).

Do mniej popularnych sposobów należą:

  • korzystanie z cashbacków (17%),
  • dodawanie produktów do koszyka i oczekiwanie na rabat (17%),
  • kupowanie produktów w zestawach promocyjnych (16%).

Niewielu klientów online interesuje się outletami (15%) oraz zapisuje się do newsletterów (13%).

O badaniu

Badanie „Trendy zakupowe” zrealizowała firma Danae na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1000 ankiet w formie wywiadów online (CAWI). Czas realizacji: 29 sierpnia – 5 września 2025 r.

Allegro prezentuje wyniki badania, ogłaszając start listopadowych promocji na platformie. Tegoroczne Black Weeks potrwają do 1 grudnia.

Czekanie na promocje i wyprzedaże takie jak Black Week to najczęściej wybierana strategia oszczędzania wśród Polaków

Czekanie na promocje i wyprzedaże takie jak Black Week to najczęściej wybierana strategia oszczędzania wśród Polaków

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

3 listopada 2025

1 listopada 2025