- 0
- 1
Biuro Reklamy TVP opublikowało nową politykę sprzedaży reklam na 2023 rok: wzrost kosztów, gwarancja średniej ceny, nowe grupy wiekowe
Telewizja Polska opublikowała nowe ceny reklam w TVP1 oraz TVP2. Koszty reklamy od 2023 r. wzrosną średnio o 8%. Przyszłoroczna oferta kontynuuje model przejrzystych zasad sprzedaży i wprowadza elementy, dzięki którym reklamodawcy mają zyskać większą elastyczność oraz dodatkowe rabaty.
Biuro Reklamy TVP informuje, że podwyżka dotyczy reklamodawców, którzy mieszczą się w opublikowanych progach wydatków rocznych. Może być jednak ograniczona poprzez przeniesienie środków na reklamę online oraz sponsoring.
TVP promuje zakup cennikowy
W nowej ofercie klientom zainteresowanym precyzyjnym doborem czasu reklamowego obniżono:
- poziom udziału cennika uprawniający do zniżek;
- próg niezbędnych rocznych wydatków, od którego można negocjować indywidualny rabat.
Nowością jest mechanizm gwarancji poziomu średniej ceny dla reklamodawców z rocznymi wydatkami powyżej 8 mln zł, którzy wykorzystują cennik jako podstawową formę zakupu.
Od 2023 r. reklamodawcom deklarującym wydatki w kategorii online oraz w sponsoring będą przysługiwać dwa rabaty na zakup reklam w telewizji. Reklamodawcy będą mogli skorzystać ze specjalnych warunków zakupu:
- reklam w internecie – tych wycenianych jako net-net (czyli publikowanej ceny netto niepodlegającej już rabatowaniu);
- sponsoringu – dla zakupu oferty podstawowej.
Jednym z elementów zasad sprzedaży zwiększających elastyczność jest rozszerzona lista grup celowych, w których można dokonywać zakupu gwarantowanej widowni. W tym są dwie nowe grupy wiekowe: 18–64 lata oraz 20–49 lat. Dodatkowo TVP publikuje predefiniowane pakiety ułatwiające wybór stacji dopasowanych do wybranych kryteriów demograficznych.
Istotną częścią nowej oferty jest reklama online
W internecie rozwinięte zostały produkty oferowane w systemie transparentnej, gwarantowanej ceny netto (tzw. net-net).
- Pierwszym jest pakiet Power Wideo. Oferuje emisję spotów o popularnych długościach w całej sieci online oferowanej przez TVP.
- Drugim jest poszerzony produkt Multiscreen. Ten oferuje zakup czasu reklamowego w telewizjach tematycznych i wideo online. Produkt ten, oferowany w transparentnej cenie net-net, od 2023 r. dostępny będzie w szeregu pakietów: RON, Kobieta, Mężczyzna, Sport, VOD, Target oraz Smart&Go.
TVP rozwija też produkty reklamowe oparte na reklamie w connected TV (telewizory podłączone do internetu)
Poszerza je m.in. o reklamę w telewizji hybrydowej. Nadawca, do oferowanej już wcześniej możliwości emisji spotu reklamowego, dodaje narzędzia pozwalające na elastyczny dobór liczby kontaktów z widzem oraz możliwość integracji z aplikacją marketera. Telewizja Polska poszerza też przestrzeń emisji reklam programatycznych o connected TV oraz środowisko reklam w aplikacjach mobilnych.
W nowej polityce sprzedaży Biura Reklamy TVP utrzymane zostały sprawdzone już rozwiązania. Wśród nich m.in. możliwość korzystania z konkurencyjnych warunków zakupu reklamy bez składania rocznej deklaracji (tzw. deklaracje miesięczne). Uproszczono także zasady rozliczania pakietów.
– Eksperci przewidują, że w 2023 r. rynek reklamy będzie rósł z mniejszą niż w tym roku dynamiką. Jednocześnie wszystkie firmy z branży szukają rozwiązań dla rosnących kosztów i cen. Dlatego w przyszłym roku znacząco zwiększamy zarówno elastyczność oferowanych produktów, jak i możliwości zmniejszenia inflacji cen reklam. Przez wyższą elastyczność rozumiem m.in. obniżanie pułapów na indywidualne negocjacje.
Możliwości zmniejszenia inflacji zależą natomiast od szybkiego złożenia deklaracji rocznej i strategicznego zaangażowania się reklamodawcy w produkty sponsorskie oraz online. Nasi klienci zapewne docenią też mechanizm gwarancji kosztu przy zakupie cennikowym. Wdrożyliśmy ten element jako odpowiedź na zgłaszane zapotrzebowanie rynku – podkreśla Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.
- 1