Biedronka wspiera Okresową Koalicję i walczy z ubóstwem menstruacyjnym
  • 0
  • 1
18.05.2021

Biedronka wspiera Okresową Koalicję i walczy z ubóstwem menstruacyjnym

Biedronka uruchamia program „Razem zacznijmy okres zmian”. Od 20 maja za zakup wybranych artykułów menstruacyjnych marki Femina będzie można otrzymać voucher o wartości tych zakupów. Można go wykorzystać na dowolne produkty lub pomóc kobietom w potrzebie poprzez przekazanie jego wartości na rzecz organizacji społecznych działających w obszarze ubóstwa menstruacyjnego, zrzeszonych w ramach inicjatywy Okresowa Koalicja.

Ubóstwo menstruacyjne polega na ograniczonym dostępie do środków higienicznych podczas menstruacji z powodów ekonomicznych. W Polsce duża część kobiet nie ma pieniędzy na zakup odpowiednich artykułów menstruacyjnych. 39% Polek z najmniej zamożnych gospodarstw domowych musiało zrezygnować z zakupu środków higienicznych na rzecz innych domowych wydatków. Biedronka z myślą o nich stworzyła program „Razem zacznijmy okres zmian”. Chce, by kobiety nie musiały stawać przed wyborem, czy kupić żywność, czy artykuły higieny intymnej.

Poprzez naszą akcję chcemy przyczynić się do tego, by każda kobieta w trakcie miesiączki mogła czuć się godnie i komfortowo. Ponad 80% pracowników Biedronki oraz około 70% naszych klientów stanowią kobiety. Zapraszamy również nasze klientki i klientów, by wspólnie z nami wsparli Okresową Koalicję. Skala jej działania pozwoli nam zadbać o potrzeby bardzo wielu kobiet i dziewcząt w całej Polsce – mówi Karolina Błońska-Szubstarska, starszy menedżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka.

W każdym miesiącu klienci mający kartę Moja Biedronka, którzy kupią wybrane produkty higieny menstruacyjnej marki Femina, otrzymają voucher o wartości 100% wydanej kwoty na te produkty (za maksymalnie trzy opakowania). Będą mogli wykorzystać je w ciągu siedmiu kolejnych dni kalendarzowych na:

  • dowolne produkty dostępne w sklepach sieci Biedronka (z wyjątkiem alkoholu, papierosów, produktów żywienia początkowego, doładowań kart),
  • pomoc kobietom w potrzebie.

Okresowa Koalicja to inicjatywa zrzeszająca organizacje, aktywistki, aktywistów oraz ekspertki i ekspertów aktywnie zajmujących się tematyką menstruacyjną. Dzięki współpracy Biedronki z koalicją klienci będą mogli zarejestrować niewykorzystany, a nadal ważny voucher na stronie www.biedronka.pl/okres-zmian. Biedronka przekaże produkty o wartości tych voucherów na rzecz Okresowej Koalicji. Klienci zyskają wybór, czy osobiście skorzystać z tej formy wsparcia, czy wesprzeć organizacje zrzeszone w Okresowej Koalicji i działające w całej Polsce.

Ogromnie się cieszymy, że Biedronka zdecydowała się na tak odważny krok i pokazała, jak ważny jest dostęp do środków higienicznych dla wszystkich osób menstruujących. Mamy nadzieję, że możliwość przekazania artykułów menstruacyjnych dla Okresowej Koalicji zwiększy świadomość ubóstwa menstruacyjnego, o którym ciągle w Polsce mało się mówi. Współpraca pozwoli nam pomóc szczególnie osobom przebywającym w szkołach, domach dziecka, domach samotnej matki czy ośrodkach dla osób w kryzysie bezdomności – dodaje Anna Frankowska, dyrektorka działu projektów pomocowych w Kulczyk Foundation, reprezentująca Okresową Koalicję.

Akcja „Razem zacznijmy okres zmian” nie jest jednorazowa. Od pierwszego dnia każdego kolejnego miesiąca każda osoba mająca kartę Moja Biedronka może kupić ponownie trzy sztuki produktów higieny menstruacyjnej objętych akcją, aby otrzymać voucher.

  • 1
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym

Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym

18 maja 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.05.2021

Barometr rynku consumer finance w I kwartale 2021 r. wskazuje nieznaczny wzrost

W I kwartale 2021 r. wartość barometru rynku consumer finance (BRCF) nieznacznie się poprawiła i osiągnęła poziom 50,5 pkt – wynika z badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH. Mniej boimy się bezrobocia, jednak niepewność co do rozwoju sytuacji gospodarczej jest ogromna. Dobre nastroje konsumentów na rynku consumer finance odbudowują się bardzo powoli.

17 maja 2021